קצת יותר משנה לאחר שהושקה בצידו השני של האטלנטי, ה-Q50 של אינפיניטי מחתימה דרכון בישראל בתקווה לרענן את השורות ולתת פוש למותג היוקרה מבית ניסאן בישראל.
אינפינטי הושקה בישראל בשנת 2009, אולם למרות ליין דגמים מעניין למדי ובניגוד להצלחה הגדולה בארץ הדוד סם, בארץ הקודש נתוני המכירות אף פעם לא באמת נסקו או הצליחו לתת פייט של ממש למותגי היוקרה האירופאים ואפילו למותג הפרימיום מבית טויוטה - לקסוס.
עוד ב-mako רכב
מבחן אינפינטי FX 30
מבחן אינפינטי M
אינפיניטי Q50, מחליפת סדרה G
נראה שגם גם ה-Q50 החדשה שמחליפה את ה-G סדאן תתקשה לכבוש את שוק היוקרה ועם מימדים שממקמים אותה בין קטגורית רכבי המנהלים-פרימיום לקטגורית רכבי הסאלון ותג מחיר התחלתי גבוה של 359 אלף שקלים, ללא ספק סוכני המכירות של אינפיניטי יצטרכו לעמול על כל עסקה.
בקרסו היבואנית מודעים לעבודה שמדובר, לפחות בשלב זה עד שתגיע גרסת ה-4 צילינדרים הבסיסית, ברכב נישה יקר שלא ימכר במספרים גדולים, אולם הרכב בהחלט יכול לקרוץ לחובבי הביצועים החמים כמו גם למחבקי עצים שמפחדים מאפקט החממה, זאת הודות ליחידת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע וי 6 בנזין בנפח 3.5 ליטרים ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 364 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 7 יחסי העברה שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים.
הביצועים, כפי שאתם יכולים לנחש, לוהטים, עם 5.1 שניות למהירות תלת ספרתית, מהירות מרבית (מוגבלת אלקטרונית) של 250 קמ"ש, צריכת דלק רשמית של 17 קילומטרים לליטר ונתון פליטת מזהמים של 139 גק"מ הממקם את הרכב בקבוצה 5 הנמוכה במדד הירוק.
פרונט בעיצוב כוחניתא הנוסעים מכיל פריסה שמזכירה דגמי אינפינטי אחרים ומפרט האבזור בגרסת ה"בסיס" ב-359 אלף שקלים כולל מושבי עור עם כיוון חשמלי וחימום, חלון גג, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת וחידוש מעניין בדמות צמד מסכי מגע בקונסולה המרכזית. בעזרתם, לבד מכמה פונקציות בסיסיות במערכת השמע ובקרת האקלים, ניתן להפעיל את כל מערכות הרכב השונות.
בנוסף, הרכב בגרסת הבסיס מצויד גם בחישוקי 17' קלים ופנסי בי קסנון. רמת הגימור "ספורט" ב-389 אלף שקלים תכלול בנוסף מושבי ספורט, חבילת גימור מפוארת יותר שתכלול הרבה אלומיניום מוברש, מערכת שמע של Bose עם 14 רמקולים וחישוקי 19'.
צמד מסכי מגע בקונסולה המרכזית | צילום:
רונן טופלברג
ה-Q50 בשתי הגרסאות משלבת גם שלל מערכות מתקדמות ומעבר לסטנדרט המתבקש כוללת גם מערכת התרעה קולית למניעת התנגשות בכלי רכב והולכי רגל, מערכת בקרת סטיה מנתיב אקטיבית המסוגלת למעשה לכוון את ההגה בעצמה בהתאם לסימונים על הכביש וגם, לראשונה בעולם הרכב, מערכת שמבשרת את העתיד עם היגוי חשמלי Drive by wire ללא חיבור מכני בין גלגל ההגה לגלגלים.
>> השוואתי: ב.מ.וו סדרה 3, לקסוס IS וקאדילק ATS
החל מ-359 אלף שקלים