אחרי שלל מבצעי מכירות יצירתיים תחת אמתלות שונות, ב"מאיר", יבואנית וולוו בישראל, הבינו סוף סוף את מה שדרשנו כאן בתוקף לפני כמעט שנתיים ואת מה שהפנימו לאחרונה יבואני פיאט, פיג'ו סיטרואן, מיני וב.מ.וו – קהל רוכשי המכוניות בישראל לא טיפש והגיע הזמן להתאים את מחירי המחירון למציאות ולא להסתפק במבצעי הנחות מופרכים ונקודתיים.
בהתאם לכך במאיר החליטו להתמקד, לפחות בשלב זה, בהוזלה משמעותית בסדרת דגמי ה-60 הפופולרית ביותר של וולוו בשתי תצורות המרכב – משפחתית הפרימיום – S60 ורכב הפנאי XC60 כשהמטרה היא להפוך את דגמים אלה לנגישים לקהלים שעד כה כלל לא שקלו את קנייתם בשל תג המחיר הגבוהה שלהם.
מדובר בהנחה רוחבית של כל הגרסאות השונות של צמד הדגמים ובמחירי מחירון חדשים הנמוכים בין 20 ל-40 אלף שקלים לעומת המחיר עד כה.
ההוזלה המשמעותית ביותר, מבחינת פוטציאל של נפחי מכירה, היא הוזלתו של דגם הכניסה T-4 של ה-S60 שיוצע מעתה ב-190 אלף שקלים, לעומת 220 אלף עד כה.
תג המחיר הזה מציב את הוולוו בתחרות מול מכוניות מסגמנט המנהלים כמו פולקסווגן פאסאט, סקודה סופרב ופורד מונדיאו במקום מכוניות מסגמנט בכיר יותר כמו ב.מ.וו סדרה 3, אודי A4 ומרצדס C קלאס מולן התמודדה השבדית עד כה.
לפני הגעתה של ה-S60 החדשה, הדור הקודם נמכר בטווח מחיר כזה וזכה להצלחה גדולה מאוד.
מחיר הגרסה החזקה יותר (T5) יתחיל כעת ב-240 אלף שקלים, 26 אלף שקלים פחות ממחירה עד כה.
תג המחיר החדש מציב את ה-S60 בתחרות ישירה אל מול מכוניות מסגמנט המנהלים | צילום: נעם וינדגם בסגמנט רכבי הפאי היוקרתיים בוולוו מקווים כעת כי ל-XC60 הנאה תהיה נוכחות גדולה יותר בזכות הפחתת מחיר של קרוב ל-40 אלף שקלים במחירה של גרסת הבסיס (T5) המצוידת במנוע מוגדש טורבו בנפח 2 ליטרים המפיק 240 כ"ס שיעמוד כעת על 290 אלף שקלים.
כמו כן באותה הזדמנות החליטו בוולוו גם להוזיל את מחירי ה-S80 הסאלונית וגרסת הבסיסית שלה תוצע כעת ב-269 אלף שקלים המבטאים הפחתת מחיר של 19 אלף שקלים.
ב"מאיר" מקווים כי המהלך הזה יאפשר לחברה, הסובלת מירידה משמעותית בהיקפי המכירות - על אף ליין דגמים מוצלח מתמיד, להגדיל באופן משמעותי את נתח השוק של המותג השוודי בשוק הישראלי.
תומר כהן, מנכ"ל חברת מאיר, מסביר שמעבר להפחתת המחירים "מדובר במהלך אסטרטגי, ראשון מתוך סדרת מהלכים, שמטרתם חיזוק המותג ומיצובו במקום צעיר ותוסס יותר". כהן מקווה שהתמחור החדש והשינוי שעבר על וולוו בשנים האחרונות "יאפשר לקהלים נוספים מעבר לקהל המסורתי והנאמן של המותג ליהנות ממכוניות החברה". השאיפות, מסתבר, מרחיקות לכת ומתחברות עם המטרה של וולוו העולמית להכפיל בתוך 7 שנים את הנוכחות שלה בכל השווקים מסביב לגלובוס.
כהן סמוך ובטוח שבארץ זה יקרה הרבה יותר מהר "בעזרת מהלך וזה בעזרת דגמים נוספים שבדרך, ובפרט ה- V40 שצפויה גם היא לעשות קפיצת מדרגה ומהפכה בסגמנט שלה, אנו מאמינים כי בתוך שנה וחצי נכפיל את היקף המכירות של המותג בישראל".