ה-X5 של ב.מ.וו אמנם לא המציא את סגמנט רכבי השטח-פרימיום ובמבט לאחור אי אפשר שלא לציין שהריינג' רובר הקדים אותו בכמעט 40 שנה ואפילו ה-ML של מרצדס יצא לאור שנתיים לפניו, אבל אין ספק שה-X5, שנחשף לראשונה ב-1999, חולל מהפכה בסגמנט כשהחליט הרבה לפני כולם לוותר כמעט לחלוטין על יכולות השטח לטובת נימוסי כביש משובחים בשילוב מראה קשוח וקרבי.
בתחילה רבים בעולם הרכב ראו בכך חיסרון אך עד מהרה הלקוחות החלו להצביע ברגליים ולא עבר יותר מדי זמן עד שכל יצרני היוקרה הציגו את תשובותיהם (פולקסווגן טוארג, פורשה קאיין, אודי Q7) לביקוש האדיר שנוצר לרכבים מסוג זה.
היום, חודשים ספורים לאחר שנחשף מעבר לים, הדור השלישי של ה-X5 הוא נוחת בארץ עם תג מחיר התחלתי של 485 אלף ש'.
את הדגם החדש ניתן אולי להגדיר יותר כמתיחת פנים מקיפה מאשר מכונית חדשה לגמרי ובין היתר יש לציין שהוא מתבסס על פלטפורמת הדור הקודם עם בסיס גלגלים זהה (293.3 ס"מ).
עם זאת ה-X5 החדש ארוך יותר (488.6 ס"מ, תוספת של 2.9 ס"מ), רחב יותר (193.8 ס"מ, 0.5 ס"מ יותר) ונמוך יותר (176.2 ס"מ, פחות 1.4 ס"מ) ולמרות הגידול במימדים, המשקל העצמי דווקא ירד בכ-90 ק"ג.
גם העיצוב החיצוני לא השתנה בצורה קיצונית ועדכונים נרשמו ביחידות התאורה מלפנים שגדלו ומשתלבות כעת בסבכת הכליות האייקונית, בפגוש הקדמי שנראה מעט אגרסיבי יותר וביחידות התאורה האחוריות שעוצבו מחדש. השינויים אמנם די מינוריים אבל בהחלט מקנים ל-X5 מראה כוחני ועם נוכחות גדולה יותר מבעבר.
בהיצע המנועים שיגיעו לארץ בולטת גרסת הבסיס, 25d, שלראשונה בתולדות הדגם בארץ מוותרת על ההנעה הכפולה המתוחכמת X-drive לטובת הנעה אחורית בלבד ומכילה, גם לראשונה, מנוע 4 צילינדרים טווין-טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר המפיק 218 כ"ס ומאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש 8.2 שניות ונתון צריכת דלק של 17.5 קילומטר לליטר.
היצע המנועים בשאר הגרסאות לא השתנה ומעל ל-d25 נמצאת גרסת 30d עם מנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים המוכר שמפיק 258 כ"ס (תוספת 12 סוסים לעומת הדגם הקודם) ובהמשך ניתן למצוא את גרסת 35i עם מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים 306 כ"ס, גרסת 50i היחידה עם מנוע V8 לוגם בנזין הנעזר בצמד מגדשי טורבו ומפיק -450 כ"ס ובפסגת ההיצע גרסת M50d המחלצת ממנוע טורבו דיזל 3.0 ליטר לא פחות מ-381 כ"ס ו-75.4 קג"מ בסיוע שלושה מגדשי טורבו.
כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומלבד שיפור ההספק, צריכת הדלק צומצמה בכ-17 אחוזים לעומת הדור הקודם בממוצע.
ה-X5 יוצע בשתי רמות פאר - "אקזקיוטיב" הבסיסית שתכלול אבזור עשיר למדי עם מערכת I-drive חדשה המגיעה עם מסך בגודל 10.25", ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים ולהגה, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, פנסי קסנון, סגירת וואקום לדלתות, חלון שמש פנוראמי, חישוקים קלים בקוטר 18" ועוד.
גרסת "לקשרי" תעלה לכם 45 אלף שקלים נוספים וכוללת גם תאורה דינמית עם כיבוי אוטומטי לאורות הגבוהים בזמן שרכב מגיע ממול, מערכת שמע של הרמן קרדון עם 16 רמקולים (9 בגרסה הבסיסית) וחישוקי 19" .
כנהוג ברכבי יוקרה זהו רק קצה הקרחון ומי שירצה לשלוח את היד שלו עמוק לכיס יוכל לקבל גם תוספות אופציונאליות רבות נוספות כמו מערכת מצלמות היקפיות (9,000 שקלים), שורת מושבים שלישית (29 אלף שקלים), תצוגה עלית של נתוני המהירות (17 אלף שקלים) או מסכים בגב המושבים הקדמיים בגודל 9.2" (30,500 שקלים).
לצערנו, גם מערכות הבטיחות החדשות שהוצגו בדגם לא יגיעו כסטנדרט וידרשו תוספת תשלום לא מבוטלת, וכך למשל מערכת ראיית לילה המזהה רכבים וגם חיות ואנשים תעלה 25 אלף ש', על בקרת שיוט אדפטיבית תדרשו לרשום צ'ק על סך 24 אלף שקלים ומערכת שמירה על נתיב תגיע עם הרכב בתמורה למחיר מציאה של 7,500 שקלים.
ה-X5 החדש התייקר במעט לעומת הקודם (לטענת היבואן בעיקר באשמת מס היוקרה החדש); גרסת 25d תעלה, כאמור, 485 אלף שקלים, גרסת 30d ו-35i התייקרו בכ-50 אלף שקלים ומצוידות כעת בתג מחיר של 530 אלף שקלים וגרסת M50d בפסגת ההיצע תדרוש מכם פלוס בבנק של לפחות -815 אלף שקלים.
גם תג המחיר השתדרג