שר התחבורה ישראל כץ קורא לציבור לא לקנות מכוניות חדשות כיוון שלדעתו המחירים צפויים לרדת בעקבות הרפורמה ברישוי. מוקדם יותר השבוע העריך כץ כי מחירי המכוניות החדשות יירדו ב-20% ומחירי החלפים בעשרות אחוזים, אולם ניתוח של הרפורמה על ידי מומחים מתחום הרכב הראה כי היא תשפיע (אם בכלל) רק על שולי השוק בעוד שבשל השינויים הצפויים בתקנות המיסוי הירוק והעלייה הצפויה של המע"מ המחירים של מרבית המכוניות ככל הנראה יעלו.
"רגע לפני שמהפכת המחירים בענף הרכב יוצאת לדרך, אני קורא לכם: אל תיקנו רכבים חדשים עד שהמחירים יירדו! דברו עם משפחותיכם ועם חבריכם והסבירו גם להם", כתב היום (ג') כץ בדף הפייסבוק שלו.
"בתחילת השבוע העברתי רפורמה חשובה בתחום התחרות בענף הרכב", המשיך כץ. "בקרוב, עם השלמת החקיקה, תיפתח תחרות כוללת בענף הרכב בין היבואנים הקיימים, שנהנים מזכויות של מונופול ובלעדיות, לבין יבואנים חדשים, וכולם יצטרכו להתחרות ולהוזיל מחירים. זה נכון לגבי יבוא הרכב, טיפול ברכב במוסכים ובמכירת חלקי החילוף. המהלך הזה יעזור להוריד את יוקר המחייה בתחום שהוא השני בחשיבותו לאחר תחום הדיור.
המומחים בענף הרכב טוענים - הרפורמה לא תוזיל את מחירי המכוניות הפופולריות | צילום: נעם וינד"בינתיים, אני שב וקורא לכם שלא לקנות רכבים חדשים עד שהיבואנים יורידו את המחירים ויתנו גם לכם את ההנחות שהם נותנים כיום לחברות הליסינג ולגופים מיוחסים אחרים, כי גם לכם מגיע. רק כדי לסבר את האוזן, ההיקף השנתי של יבוא רכבים לישראל עומד על 30 מיליארד שקל שמתחלקים בין 15 משפחות של יבואני רכב.
"זה הזמן שלכם, אזרחי ישראל, להוכיח ליבואנים שתקופת החגיגות וריווחי היתר על חשבון הציבור הסתיימה. כמו רפורמת 'השמיים הפתוחים', אני מבטיח לכם שגם את רפורמת הרכב אמשיך להוביל עד שכל אזרח בישראל ירגיש את השינוי בכיסו ולא אירתע גם אל מול הלחצים, השביתות והאיומים".
>> מסקנות ועדת זליכה: מהפכה בשוק הרכב? - לא בטוח בכלל
אז מי באמת ירוויח מהרפורמה? | צילום:
נעם וינד