מתיחת הפנים פגעה במראה הייחודי של הדגם עם פתיחתו של הרבעון השני של השנה שוק הרכב המקומי מתחדש בשני דגמים חדשים מבית סקודה ומרצדס שעושים עליה.
בטווח המחירים ההגיוני אנו פוגשים אנו פוגשים את הגרסה מתוחת הפנים לקרוסאובר של סקודה - היטי.
במשך מספר שנים היטי נהנה ממעמד ייחודי שמיצב אותו בפוזיציה, בין הניסאן ג'וק הקטן לרכבי פנאי דוגמת יונדאי IX35 ומאזדה CX-5, אשר קסמה ללקוחות רבים.
עוד ב-mako רכב
CX5, אאוטלנדר וספורטאז' במבחן דרכים השוואתי
מבחן השוואתי: קפצ'ור, טראקס, 2008 וקרוסאובר
מולטימדיה כסטנדרט כבר בגרסת הבסיס
אך נחיתת שלל קרוסאוברים קטנים המציעים, בניגוד לג'וק, שימושיות ומרווח פנימי ראוי והוספת גרסאות בסיס מוזלות ל-IX35 והספורטאז' שחקה את היתרון שלו כמי שהציע פתרון ביניים בין הסגמנטים.
כעת "איש השלג" הצ'כי הוא נוחת כאן אחרי מתיחת פנים ובצירוף מחיר אטרקטיבי מבעבר ואבזור נדיב יותר שאמורים לשפר את מעמדו. עם זאת, שינויי העיצוב שעבר היטי במתיחת הפנים התאומים לקו העיצובי העדכני של סקודה, מהווים פגיעה קשה בייחודיות של הדגם וכוללים וויתור על יחידות התאורה העגולות בחזית שהיו סימן הזיהוי הבולט של הדגם וכעת ניתן למצוא בחזית פנסים רבועים די סטנדרטיים.
היטי המחודש משווק באירופה בשתי גרסאות; "City" ו-"Out Door" הנבדלות בנגיעות עיצוב כשאלינו מגיעה רק זו האחרונה שנראית מעט קרבית יותר.
החל מ-138 אלף ש'מהבחינה המכאנית אין שינויים משמעותיים וכבעבר היטי יוצע עם מנוע 1.2 טורבו המפיק 105 כ"ס ומשודרך לתיבה ידנית עם 6 יחסים או DSG כפולת מצמד עם 7 יחסים.
לרמת האבזור "אמבישן" הבסיסיתב-139 אלף שקלים (2,500 שקלים פחות מבעבר) מתווספת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע מקורי בגודל 6.5", בלוטות' USB, ושליטה מההגה ,כמו כן כעת המכונית מצוידת בבקרת שיוט ו-7 כריות אוויר (6 עד כה).
רמת הגימור "אלגנס" תעלה לכם 145 אלף שקלים (הוזלה משמעותית יותר של 7,000 שקלים לעומת העבר) וכוללת תוספת אבזור שונות ולא פחות מ- 9 כריות אוויר. גרסת ה-1.4 המחוזקת עם 122 כ"ס תימכר רק ברמת האבזור הגבוה ב-159 אלף שקלים.
החל מ-295 אלף ש'
בקצה השני של הסקאלה נוחתת בארץ מרצדס C קלאס החדשה שהושקה ממש לאחרונה. המשפחתית היוקרתית של מרצדס ששואפת לתת פייט רציני לב.מ.וו סדרה 3, תגיע בשלב זה ארצה עם מנועי טורבו בנפח 1.6 ליטר, 156 כ"ס ב-C180 ו-2.0 ליטר 211 כ"ס בC250 .
גרסת ה-180 מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.5 ש' ועד 223 קמ"ש מרביים. ונתון צריכת הדלק הרשמי עומד על לא פחות מ- 16 ק"מ לליטר במשולב.
גרסת ה-250 נמרצת יותר ומאיצה את ה-C קלאס החדשה ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות בדרך ל-250 קמ"ש מרביים. בשתי הגרסאות הכוח מעובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 7 יחסים.
שתי הגרסאות יוצעו בשלוש רמות אבזור נדיבות למדי, עם זאת לצערנו מרבית אביזרי הבטיחות המתקדמים המוצעים במשפחתית היוקרתית כמו בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, התראה דינמית לרכב בשטח מתים ומתלי האוויר הייחודיים יגיעו כאופציה בתוספת תשלום.
עיצוב פנים מרשים ומראה יוקרתי
גרסת "אוונגרד" הבסיסית כוללת ריפודי עור, מולטימדיה עם מסך בגודל 7', בלוטות', בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חישוקים קלים 17' ומערכת לזיהוי עייפות הנהג ולסיוע בבלימת חירום. היא תעלה 295 אלף שקלים ל-C180 ו-340 אלף שקלים ל-250.
גרסת וויז'ן מוסיפה מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, מערכת לניטור שטחים מתים ומצלמת רוורס בעבור 25 אלף שקלים נוספים.
ואילו גרסת האבזור בניחוח AMG הכוללת נוכחות אגרסיבית וחישוקי 19' תהיה שלכם בעבור 340 אלף שקלים לC180 ו-380 אלף שקלים ל-C250.
מחיר גרסת הבסיס גבוה בהרבה מהמתחרות>> מבחן: ב.מ.וו 320 מול קאדליק ATS ולקסוס IS