הקיץ בפתח ובזמן שיבואנים רבים מאבדים את הראש בשלל מבצעי הנחות וימי מכירות אגרסיביים ב"מאיר", יבואנית יגואר, מציינים את בואה של העונה החמה עם הרבה סטייל בריטי אבל גם בלי חלק עליון עם נחיתתה של ה-F טייפ בישראל עם תג מחיר אצילי של החל מ-799 אלף שקלים.
הרבה מילים והצהרות נקשרו ברודסטר החדשה במשפחת החתולים הבריטית, אבל לפני ששוקעים בטבלאות הנתונים ובמפרט האבזור רצוי פשוט לעצור לרגע ולהביט בתמונות של הרכב הזה ולציין כי לפחות בכל הנוגע לעיצוב הצליח להם ביגואר, ובגדול.
אמנם העיצוב שלה לא פורץ גבולות כמו זה ה-E טייפ האגדית מראשית שנות השישים, אבל ללא ספק מצליח בתוך מימדים קומפקטיים להגדיר מחדש את המהות של יגואר ולתת פרשנות מודרנית אך קלאסית למושג מכונית ספורט בריטית.
עם צמד מושבים, גג נפתח, שלדת אלומיניום ו-3 גרסאות מנועים, יגואר מסתערת של סגמנט הרודסטרים היוקרתיים.
קלאסיקה מודרנית | צילום: נעם וינדלמרות הציפיה כי ה-F טייפ תתייצב אל מול מכוניות כמו הפורשה בוקסטר, לצערם של מעריצי יגואר מסביב לעולם בסופו של דבר הרודסטר הבריטית מוצבה גבוה יותר (בכל העולם) ומציגה תג מחיר גבוה יחסית הממקם אותה בין הבוקסטר לפורשה 911.
שלוש אופציות המנועים בחזית הבריטית האצילית נעזרות במגדש על לנשימה משופרת. הגרסה הבסיסית במחיר של החל מ-799 אלף שקלים מפיקה 340 כ"ס ממנוע וי 6 בנפח 3 ליטרים ומציגה האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 5.3 שניות, גרסת הביניים מפיקיה 380 כ"ס מאותו המנוע, רושמת 100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות ותהיה שלכם בתמורה ל-965 אלף שקלים ואילו הגרסה הבכירה ב-1.1 מיליון שקלים לפני מס יוקרה מצוידת כבר במנוע וי 8 בנפח 5 ליטרים המפיק 495 כ"ס וטרטור בשרני משכר על חשבון הבית.
כל הגרסאות משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה מבית ZF המעבירה דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה את הכוח לגלגלים הנכונים - האחוריים כמובן.
ההיצע אמנם לא כולל גרסה ידנית אך התיבה כוללת 25 מפות כיול שונות להעברת הילוכים להתאמה לכל אופני הנהיגה ומאפשרת גם תפעול ידני מלא בעזרת צמד המשוטים בצידי ההגה ללא כל התערבות לא בהעלאת ההילוכים ולא בהורדתם. כמו כן ה-F טייפ מצוידת במנגנון בקרת שיגור לזינוקים אופטימליים.
מערך המתלים כולל מתלים אדפטיביים שאמורים לאפשר לחתולה השרירית להציג יכולות מרשימות מיוחד בתקיפת פיתולים אבל גם בה בעת להציג נוחות נסיעה מתקבלת על הדעת בקטעי נהיגה מנהליים יותר.
מן הסתם במכוניות כמו ה-F טייפ מפרט האבזור נתפר באופן אישי על העדפותיו וגחמותיו של כל לקוח אך ניתן לציין שהוא כולל כסטנדרט מעבר למה שכבר הוזכר גם בקרת יציבות עם מצב מיוחד למסלול ואפשרות לניתוק מלא, 4 כריות אוויר, בלמי דיסק אדירי מימדים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות אוטומטי, פנסי Bi-Xenon ותאורת לד, מערכת בלימה אוטומטית במהירות עירונית המזהה גם הולכי רגל, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ומצלמת רוורס, מערכת שמע של MERIDIAN עם 10 רמקולים, מסך 8' עם כונן פנימי לשמירת קבצי מוזיקה, קישוריות בלוטות' מלאה ושליטה מההגה, מושבי עור עם כוונון חשמלי, חישוקי 19 ' קלים ועוד.
אדריאן הולמרק, מנהל מותג יגואר העולמי: "יגואר היא ממייסדות סגמנט מכוניות הספורט, עם מסורת שנמשכת למעלה מ-75 שנה. ה-F-Type לא תוכננה להיות כמו כל מכונית ספורט אחרת, זו מכונית ספורט של יגואר – מדויקת להפליא, חזקה, חושנית, ומעל לכל – גורמת לך להרגיש חי".
לנו רק נותר לקוות שה-F טייפ תצליח לרגש אתנו על הכביש כמו בפעם הראשונה שראינו אותה ואנו מצפים בקרוב לשים עליה את היד ולצאת לדייט סוער מבלי לחסוך מכם אף פרט.
מעוררת חשק>> חתול מפלצת – נפגשנו עם היגואר החזקה ביותר לדייט במסלול ושרדנו כדי לספר