צילום: נעם וינד כשהטיגואן נחת בארץ ב-2008 הוא זכה להצלחה גדולה יחסית אולי בגלל מסע הפרסום הפרובוקטיבי שקידם את הגעתו ואולי בגלל היתרונות שהציג אל מול המתחרים בסגמנט הג'יפונים של אותם ימים.
אבל מאז הרבה דברים השתנו וסגמנט הג'יפונים גדל באופן משמעותי ונוספו אליו הרבה מתחרים זולים יותר ואטרקטיביים למדי, מה שהקשה על הטיגואן שסבל מגרסה בודדת עם תג מחיר של 215 אלף שקלים ואבזור דל יחסית (מאז מתיחת הפנים של 2011).
כעת הפולקסווגן מנסים להחזיר את הדגם למרכז הזירה של הסגמנט הלוהט עם גרסה חדשה וזולה יותר.
בגרסה החדשה, שתתומחר ב-185 אלף שקלים, ניתן יהיה לפגוש מנוע טורבו 1.4 ליטר עם 150 כ"ס שיחובר לתיבת הילוכים DSG כפולת מצמד עם שישה יחסים שתניע את גלגלים הקדמיים בלבד. זאת בהשוואה לגרסה ששווקה עד כה (ותמשיך להימכר גם בעתיד) עם מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 180 כ"ס, תיבת DSG עם שבעה יחסים והנעה כפולה קבועה.
גרסה מוזלת המסתפקת בהנעה קדמית | צילום: נעם וינדמערכת Stop&Start תסייע לנתוני צריכה רשמיים של 14 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת, אך קבוצת זיהום 8 מרשימה פחות לעומת המתחרים.
כנהוג בפולקסווגן האבזור דל ולא כולל דברים מתבקשים כמו דיבורית בלוטות' וכניסה לנגנים ומציע ריפודים פשוטים ותא נוסעים אפרורי אך גם בקרת אקלים מפוצלת, הגה שלוש צלעות עם שליטה על מערכת השמע ובקרת שיוט, בלם יד חשמלי וחישוקי גלגל קלים בקוטר 16" .
המחיר החדש בהחלט הופך את הטיגואן לאטרקטיבי מבעבר, אך נראה שהאבזור הדל בשילוב תג מחיר גבוה יחסית לג'יפוני הנעה קדמית ימשיכו להקשות עליו לחזור לימי התהילה שלו.
האם תג מחיר של 185 אלף שקלים ישפר משמעותית את נתוני המכירות? | צילום: נעם וינד