זמן קצר לאחר ההכרזה על הוזלות משמעותיות של דגמי סוזוקי, סיאט ופיאט מגיע תורה של לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן. הסיבה, לטענתה, לעדכון המחירים כלפי מטה קשורות בשער האירו. פירושו של עדכון המחירון - הורדה של אלפי שקלים עבור שבעה דגמים שונים שהיא מייבאת. לא מדובר במחירי מבצע, אלא בהורדת מחירים לאורך זמן.
מיני
ככל הנראה הבינו בחברה שאי אפשר למכור במחיר גבוה ממחיר השחקנים המרכזיים האחרים בקטגוריית המיני הלוהטת, והחליטו ליישר קו. אפשר למצוא כאן שתי אחיות תאומות. פיג'ו 107 השילה מגופה הצנום 5,000 שקלים, אם לא אכפת לכם לקחת אותה בגיר ידני. זו ירידה של כשבעה אחוזים מהמחיר שהוא כעת כ-65 אלף שקלים. מי שמעדיף תיבה הרובוטית יזכה בירידה משמעותית יותר: כ-5.5 אחוזים או 4,000 שקל לכדי כ-71 אלף שקלים במחיר המעודכן.
האחות הכמעט-זהה והמעט זולה יותר, סיטרואן C1 החדשה, זוכה אף היא להוזלה בסך 5,000 שקל בגרסתה הידנית. המחיר החדש הוא כ-62 אלף שקלים. תמורת תוספת של 7,000 שקל תוכלו לקנות את הגרסה הרובוטית. מחירה החדש מגלם הורדה של 5.5 אחוזים מהמחיר או 4,000 שקל. המחיר החדש - כ-69 אלף שקלים.
סופר-מיני
העדכון המשמעותי ביותר של לובינסקי כלפי מטה מתייחס לפיג'ו 206+. כאן המחיר החדש נמוך בלא פחות מ-15 אחוז והוא עומד על כ-70 אלף שקלים (במקום כ-82 אלף). למעשה מדובר במכונית מיושנת, יחסית, המבוססת על הסופר מיני שהוצעה בארץ לפני מספר שנים במחיר גבוה, בזמן שמכוניות סופר מיני מודרניות הוצעו במחירים זולים משמעותית. כעת מיישרת החברה קו מחירי המתחרות הזולות.
האחות הגדולה יותר, פיג'ו 207, עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, זוכה אף היא למחיר נמוך יותר בגרסתה האוטומטית. המחיר ירד ב-4,000 שקל, הפחתה של 4 אחוזים מהמחיר הקודם. מחירה חדש הוא כ-100 אלף שקלים, במקום כ-104 אלף. גם כאן חשוב לציין שמדובר בדגם שנמצא בערוב ימיו. ה-208 הוצגה כבר בחו"ל (ונסקרה כאן), ולכן מדובר במהלך מקובל לדגם מתיישן.
אחותה לקונצרן, סיטרואן C3, מתעדכנת למחיר של כ-100 אלף שקלים, במקום כ-102 אלף שקל בגרסה הבסיסית –הפחתה של 2,000 שקל. גם בגרסאות המאובזרות היא מציעה הורדה של 2,000 שקל במחיר. לא עדכון משמעותי באמת.
סיטרואן C3. הנחה לא משמעותיתמיקרוואן
הורדה חדה במחיר נמצאת גם בקטגורית המיקרוואנים הייחודית והנישתית מעט, אך מאוד אטרקטיבית ביחס למשפחתיות: מחירה של סיטרואן C3 פיקאסו יהיה מעתה כ-92 אלף שקלים – לא פחות מ-10,000 שקל הנחה או 10 אחוזים פחות. מדובר בגרסת 1.4 ליטר ידנית בנזין הכי בסיסית. למעשה, מדובר במהלך של חוסר ברירה. המתחרה המרכזית, סקודה רומסטר, הורידה לפני מספר ימים את תג המחיר באופן משמעותי ל-85 אלף שקל. לובינסקי לא הייתה יכולה להרשות לעצמה להישאר מאחור.
סיטרואן C3 פיקאסו - הנחה מתבקשת לאור המחיר החדש של הסקודה רומסטר | צילום: נעם וינדקרוסאובר
גם קטגורית הקרוסאוברים זוכה לעדכון קל. מחירה החדש של פיז'ו 3008 יעמוד מעתה על כ-160 אלף שקלים, במקום כ-162 אלף בגרסת פרימיום. בגרסת פרימיום Pack המחיר המעודכן הוא כ-165 אלף שקלים. הנחות קלילות כאלה לא יהפכו את פיג'ו לשחקן משמעותי בשוק רכבי הפנאי.
הכתבה התפרסמה לראשונה באתר "מוטוקאר" של מגזין הרכב הגה
לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן