הושקה בישראל בכחול לוהט: פרארי F12 ברלינטה | צילום: נעם וינד חודשים ספורים לאחר שנחשפה לראשונה בתערוכת ז'נבה והרבה לפני הגעתה לשווקים מרכזיים בעולם, הפרארי הסדרתית החזקה ביותר מאז ומעולם עושה עליה ונוחתת על כבישי הלבנט.
עם מנוע וי-12 בנפח 6.3 ליטרים, ה-F12 ברלינטה משגרת לכביש עדר של לא פחות מ-740 כ"ס ומומנט של 70.4 קג"מ.
הביצועים, כפי שאתם יכולים לדמיין, מדהימים והברלינטה יכולה לחצות את קו ה-100 קמ"ש בתוך 3.1 שניות, את קו ה-200 בתוך 8.5 שניות ובדרך למהירות מרבית העומדת על לא פחות מ-350 קמ"ש.
המחיר של הסופר פרארי כצפוי לא זול ובעוד שבבריטניה הוא עומד על 240 אלף פאונד (כ-1.5 מיליון ש') בישראל בתוספת מיסי קניה, מיסוי ירוק ומע"מ מחיר הבסיס שלה מגיע ללא פחות מ-2.5 מיליון שקלים לפני תוספות.
חורכת האספלט הזו מציגה שלדת אלומיניום ומרכב הבנוי מתרכובות מתקדמות של מתכות שונות המאפשרים לה, למרות גודלה ומנוע ה-12 צילינדרים הענק שבקרבה, להציג נתון משקל העומד על כ-1,500 קילוגרמים המצביעים על דיאטה של 70 קילוגרמים לעומת ה-599 אותה היא מחליפה ויחס הספק משקל קיצוני של כ-2 קילוגרם לכ"ס.
מהירות תלת ספרתית בתוך 3.1 שניות | צילום: נעם וינד
כמו כל פרארי, גם ה-F12 ברלינטה היא לא רק מפלצת של תאוצות בקו ישר ומכיוון שלא נראה לנו שבקרוב נוכל לשים עליה יד כדי לבדוק אותה במסלול המבחן הקבוע של mako רכב נאלץ להאמין לנהג הפורמולה 1 של פרארי שבחן אותה במקומנו ודיווח על יכולות דינמיות גבוהות במיוחד.
החבר'ה מ-EVO קיבלו סיבוב
יתרה מכך, ה-F12 הלוהטת הצליחה לשבור את שיא מסלול במסלול המבחן הרשמי של פרארי במראנלו תוך שהיא מגלחת שנייה ורבע מהשיא הקודם שהושג על ידי ה-599GTO, 1.9 שניות מהר יותר מהזמן שרשמה האנזו פרארי ו-2 שניות מהר יותר מהפרארי שאנו חושקים בה במיוחד, ה-458 איטליה.
למרות הביצועים המשופרים ועל אף שלא עושה רושם שנתון זה מהווה שיקול משמעותי בקרב הרוכשים הפוטנציאלים, לטענת פרארי ה-F12 ברלינטה החדשה היא גם פחות צמאה לדלק מבעבר ומציגה הפחתה של 30 אחוזים בצריכת הדלק לעומת קודמתה וגם בנתוני פליטת המזהמים נרשם שיפור שאמנם לא יהפוך אותה לחביבתם של מחבקי העצים אבל בהחלט מראה שגם במכונית עם נתוני ביצועים שכאלה ניתן להפחית באופן משמעותי את כמות הזיהום הסביבתי.
הברלינטה החדשה, כמו כל דגמי פרארי בעשורים האחרונים, עוצבה על ידי סדנת פינינפארינה אך הפעם במלאכת העיצוב השתתפה גם מחלקת העיצוב הפנימית של פרארי. התוצאה, כתמיד, מרהיבה לעין ומשלבת בין גרסה כוחנית לקווי המרכב של ה-599 היוצאת ושפת העיצוב החדשה של פרארי שנחשפה ב-458 איטליה. מעבר לתאווה לעיניים העיצוב החדש מאפשר למכונית להציג כוח הצמדה אווירודינמי משופר באופן משמעותי.
עם תג מחיר של החל מ-2.5 מיליון שקלים, באוטו איטליה, יבואנית פרארי בישראל, לא מעריכים כי הברלינטה תהפוך ללהיט המכירות של הסוכנות אך מציינים כי 2 היחידות שכבר הוזמנו המצטרפות למעל ל-10 מכוניות פרארי מדגמי 458, קליפורניה ו-599 ולכ-25 רכבי מזראטי, מוכיחות שגם בישראל יש בהחלט דרישה לאקזוטיקה איטלקית.
>> שיא גינס: שיירה עם 964 מכוניות פרארי
2.5 מיליון שקלים והיא שלכם