אם לא די בכך שעל פי כל התחזיות השנה הקרובה צפויה להיות שנה לא פשוטה בשוק הרכב המקומי, בעבור חברת סמל"ת, יבואנית מותגי פיאט, אלפא רומיאו ולנצ'יה, זו תהיה שנת מעבר בין דורות ודגמים חדשים שיציבו את היצע מותגי החברה במתכונת חסרה ביותר שתדרוש מסוכני המכירות של החברה להתאמץ יותר כדי לשמר את מומנטום הצמיחה שחווים מותגי החברה בשנים האחרונות.
פיאט: איך מכניסים 7 בני אדם בפיאט 500 אחת
המותג המרכזי של החברה ימשיך לסבול גם השנה מהיצע דגמים מוגבל למדי בעבור השוק המקומי ומתיבה רובוטית אוטומטית חד מצמדית בעלת אופי פעולה לא מעודן במיוחד.
השמועות על משפחתית סדאן חדשה של פיאט עדיין מרחפות באוויר אבל בשלב זה לפחות בסמל"ת לא יודעים או יכולים לספר לנו מתי, או אם בכלל, דגם זה יוצג.
על כן נראה שגם בשנת 2012 עיקר מכירות המותג יגיעו מסגמנט המכוניות הקטנות בו יש לחברה כבר 3 דגמים בהיצע: הפונטו בקטגורית הסופר מיני, הפנדה בקטגורית המיני וה-500 המסוגננת.
השנה יתווספו אליהן 2 מכוניות נוספות - הפנדה החדשה שתגיע לכאן בחודשים הקרובים ותשווק במקביל לפנדה הוותיקה והמוכרת. וה-500L, גרסת המיקרו-וואן ל-500 שעליה דיווחנו כאן לפני מספר ימים המשלבת בין מרחב פנימי גדול ושימושי לניחוחות רטרו ותגיע לכאן לקראת סוף השנה. מתברר שלמרות מימדים צנועים למדי המיקרו-וואן הקטן יוצע גם בגרסת 7 מושבים.
איך מכנסים 7 אנשים לפיאט 500?אלפא רומיאו: צמד מצמדים במקום מכונית מנהלים
האם המותג יצליח לבסס מעמדו כמותג פרימיום לגיטימי? | צילום:
אודליה כהן
מותג אלפא רומיאו שחווה בשנים האחרונות תנופה מחודשת בשוק המקומי הודות להיצע דגמים מרהיב ונטול תסבוכים שאפיינו את מכוניות המותג בעבר נפרד השנה מה-159, המכונית שסללה את הדרך של המותג למעמדו המשופר.
בעוד שיצור מכונית המנהלים המרשימה הופסק לאחרונה באיטליה, ברשות היבואנית המקומית עוד מלאי של כמה עשרות יחידות של הגרסה הידנית שימכרו בוודאי בטווח הקרוב ולאחריו תשאר היבואנית עם שני דגמים מרכזיים: המיטו הקטנה והג'ולייטה המשפחתית. היבואנית תולה תקוות רבות בגרסה האוטומטית של הג'ולייטה ששיווקה החל לאחרונה.
כזכור מדובר בגיר כפול מצמדים רובוטי המשודך למנוע מוגדש טורבו בנפח 1.4 ליטרים המפיק 170 כ"ס וביצועים חמים כמו האצה למאה קמ"ש בתוך 7.9 שניות ומהירות מירבית של 218 קמ"ש.
למרות תג מחיר לא נמוך של החל מ-175 אלף שקלים (160 לגרסה הידנית) באלפא רומיאו מאמינים כי המראה המרהיב, האבזור הנדיב ובמיוחד תיבת ההילוכים האוטומטית המתקדמת יאפשרו לג'ולייטה לתפוס מקום מרכזי בסגמנט משפחתיות הפרימיום מול מכוניות כמו אודי A3 וב.מ.וו סדרה 1.
במהלך שנת 2013 באלפא מצפים לשלל דגמים חדשים: גרסת סטיישן לג'ולייטה, תחילת יצור של הרודסטר ה-C4, רכב פנאי-שטח ראשון לחברה וגם לקראת סוף 2013 מחליפה ל-159 בדמותה של הג'וליה שתתבסס על הפלטפורמה של הקרייזלר 300.
הג'ולייטה האוטומטית תהיה השנה הדגם המרכזי של המותג בארץ | צילום: נעם וינד
לנצ'יה: תחת איזה לוגו ישווקו הדגמים?
ליין הדגמים של לנצ'יה, שחזרה לארץ אחרי היעדרות של עשור, כולל בשלב זה את הדלתא המקורית ואת אפסילון הקטנה המסוגננת. באירופה ההיצע כולל גם מספר דגמים נוספים כמו משפחתית גדולה ומיניוואן מרווח המבוססים על דגמים מבית קרייזלר. בארץ, בשלב זה, דגמים אלה משווקים על ידי "מכשירי תנועה" תחת מותג קרייזלר ויש להניח שבשנה הקרובה בהנהלה המשותפת של הקונצרן האיטלקי-אמריקאי יצטרכו להחליט על המשך מדיניות השיווק במדינות שונות בהן ישראל.
אורי להב, מנכ"ל חברת סמל"ת, מציין כי האתגר המרכזי של החברה בשנה הקרובה הוא שיפור במשאב החשוב ביותר של החברה: הקשר עם הלקוחות ובשיפור התדמית של מותגי החברה השונים שסובלים מדעות קדומות שאין בינן לבין האמינות בפועל דבר.
בנוסף, בשנה הקרובה מתכוונים בחברה להשלים את מגמת שדרוג מרכזי השירות ואולמות התצוגה של החברה ברחבי הארץ שהחלה לפני כשנתיים.
אמנם לנוכח נתוני השנה החולפת המצביעים על גדילה של כלל השוק בכ-5 אחוזים בסמל"ת יכולים להיות גאים בזינוק בעשרות אחוזים במכירות של כל מותגי החברה, אך עם פחות מ-5000 מכוניות ונתח שוק של 2.1 אחוזים בלבד אין ספק שיש לחברה עוד הרבה פוטנציאל להתקדמות.