חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, פולקסווגן וסקודה, הגישה אתמול (ד') עתירה מינהלית נגד מינהל הרכש הממשלתי והחשב הכללי לביטול מכרז ההצטיידות ברכבי שרד לשרים.
לטענת צ'מפיון, דרישות הסף המקוריות במכרז כללו מפרטים טכניים מוגדרים, וביניהם הספק מינימלי של 200 כוחות סוס. בשל דרישות אלה החליטה הקבוצה שלא להגיש הצעה למכרז, זאת למרות שהייתה הספקית היחידה של רכבי שרים במכרז הקודם.
בדיעבד התברר כי דרישת סף ההספק הזו בוטלה לאחר פרסום המכרז, ואחת משתי הזוכות, סיטרואן C5, אף הייתה עם הספק נמוך משמעותית מ-200 כ"ס. העתירה הוגשה לאחר שמינהל הרכש סירב לפניית צ'מפיון לבטל את תוצאות המכרז.
יצוין כי עד כה לא רכשה המדינה אף אחת משתי המכוניות הזוכות, ב.מ.וו 528 וסיטרואן C5, אולם ככל הידוע היא נמצאת כיום בשלב של חתימת חוזים, כאשר המטרה הסופית היא להחל בהצטיידות עוד לפני החגים.
יצוין כי לאחר פרסום תוצאות המכרז קרא שר האוצר לבדוק מחדש את המכרז ואת תוצאותיו בשל שיקולי תדמית הציבורית, שנובעים מהצטיידות ברכבי ב.מ.וו בתקופה של קיצוצים. זאת למרות, שב.מ.וו הגישה למדינה הצעת מחיר נמוכה בעשרות אחוזים מהמחיר הרשמי.
סיטרואן C5: הספק של 156 כ"ס, רחוק מתנאי המכרז שדרשו מינימום 200 כ"ס | צילום: נעם וינדבשל כך, מעריכים בענף הרכב כי החשכ"ל עשוי להשתמש בעתירה כאמצעי "לרדת מהעץ" התדמיתי.
העתירה הוגשה בידי עו"ד אודי שניידר וליאת בלומברגר.