צילום: נעם וינד אחרי מספר שנים ללא נוכחות בשוק רכבי המנהלים רנו מנחיתה בארץ את הלאטיטוד - ספינת הדגל של החברה הצרפתית שבכלל מיוצרת בקוריאה ומבוססת על מכונית בשם SM5 מתוצרת סמסונג (חטיבת כלי הרכב), הנמצאת בבעלות רנו.
הלאטיטוד הוצגה בשנת 2010 והיא יושבת על פלטפורמת D המשותפת לניסאן ולרנו וכוללת מכוניות כמו ניסאן מקסימה, אינפיניטי JX ואחרות.
עם נתון אורך של 4.9 מטרים הלאטיטוד מעט גדולה יותר מהלגונה של רנו שיובאה לארץ בדורות הקודמים של הדגם.
עיצובה של הלאטיטוד סולידי יחסית לכמה ממתחרותיה העדכניות בסגמנט דוגמת מאזדה 6 החדשה והקיה אופטימה ובוודאי ביחס ל-Vel Satis, מכונית הדגל האוונגרדית הקודמת של רנו, אך בסך הכל היא כוללת קווים נעימים לעין המעניקים לה תחושה של מכונית גדולה במיוחד.
בניגוד למרבית מתחרותיה המצוידות במנועי בנזין, הלאטיטוד, בהתאם למדניות היבואן המקומי לקדם את גרסאות הדיזל החסכוניות, תגיע לישראל רק בשידוך למנוע טורבו לוגם סולר בנפח 2 ליטרים המפיק 175 כ"ס ומומנט נאה של כמעט 37 קג"מ. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסים שתעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים. עיצוב סולידי אבל נעים לעין | צילום: נעם וינד
הביצועים לא מסמרי שיער אך בהחלט עומדים בסטנדרט של הסגמנט עם 9.9 שניות למהירות תלת ספרתית ומהירות מרבית של 215 קמ"ש. נתון צריכת הדלק הרשמי מרשים למדי ועומד על 15.3 קילומטרים לליטר בנהיגה משולבת.
בסיס הגלגלים עומד על 276 ס"מ וברנו מבטיחים מרווח רגליים מצוין גם ליושבי המושב האחורי. תא המטען מציע נפח של 477 ליטרים עם גלגל רזרבי בגודל מלא, וברנו מציינים גם כי למרות תצורת הסדאן הספסל מתקפל ומאפשר הגדלה משמעותית של נפח המטען.
הלאטיטוד תגיע לארץ בשתי רמות פאר. גרסת הכניסה (אקספרסיון) תעלה 168 אלף שקלים ותכלול בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות גם לשורת המושבים השנייה, בקרת שיוט, חישוקי 17', פנסי ערפל, מראות מתקפלות, חיישני אורות וגשם אוטומטיים, מחשב דרך, חיישני חניה ומערכת מולטימדיה עוצמתית עם שליטה מההגה, 8 רמקולים, קישוריות בלוטות', כניסה לנגנים ומערכת ניווט מובנת.
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, ABS ומערכת בקרת יציבות אך היא טרם נבדקה במבחני ריסוק ציבוריים.
רמת הפאר הבכירה (אקספרסיון PACK) תכלול בנוסף ריפודי עור, מושב נהג מתכוון חשמלית עם זיכרונות ומערכת מסאז' וגג שמש פנוראמי, ותהיה שלכם בתמורה ל-175 אלף שקלים.
הלאטיטוד מגיעה עם מנוע טורבו דיזל בשונה מהנהוג בסגמנט | צילום: נעם וינד