מהירה בטירוף לא רק בקו ישר השבוע עשתה לארצנו עליה מכונית חדשה. במסמכי הזיהוי שלה רשומים נתונים כמו 556 כ"ס, מומנט של 76 קג"מ, מאה קמ"ש בתוך כ-4 שניות ומהירות מרבית של מעל ל-300 קמ"ש, אך בניגוד למה שאתם חושבים בחזית שלה אין סמל פרארי או מזראטי ואפילו לא של פורשה אלא דווקא של קדילאק.
כן, כן, אותו מותג יוקרתי מבית ג'נרל מוטורס שעד לפני מספר לא רב של שנים התמקד בעיקר ביצור אוניות פאר גדולות שכל קשר בינן לבין ביצועים לוהטים היה מקרי בלבד.
בשנים האחרונות כל זה השתנה לאחר שבקדילאק הבינו שכדי לשמור על נתח שוק משמעותי, גם באמריקה, יש צורך להתמודד מול מתחרים בדמותם של דגמי יוקרה של מותגים כמו ב.מ.וו, מרצדס ואודי שמציעים כבר שנים יכולות ניהוג ואופי ספורטיבי במקביל ליוקרה, אבזור ונוחות.
בקדילאק החליטו להחליף דיסקט וב -2008 הטילו פצצה בדמותה של גרסת ביצועים, ה-CTS-V סדאן, שצוידה במנוע וי 8 אימתני עם מגדש על שהעניק לה ביצועים שאפשרו לה לטרוף לארוחת בוקר גם מכוניות כמו ב.מ.וו M5 ומרצדס AMG .
אבל מה שמדהים באמת הוא שלא רק בקו ישר הפגינה האמריקאית השרירנית עליונות מוחלטת אלא גם כשהכביש הסתלסל ובמגרש הביתי של הגרמניות, מסלול נורובורגרינג המפורסם, ניפצה היאנקית את כל שיאי המסלול למכוניות מהקטגוריה שלה ורק אחרי זמן לא קצר ומאמץ רב פורשה פנמרה - שעולה פי 3 ממנה - הצליחה לקבוע זמן הקפה מעט מהיר ממנה.
טופ גיר אמריקה לגמרי מתלהבים מהCTS-V
לאחר תגובות סופר נלהבות, בתחילת 2010 החליטה קדילאק להרחיב את ההיצע ולהוסיף גרסת ביצועים פסיכית גם לדגם הקופה המעוצב שהוצג כמה חודשים לפני כן.
בעוד שאת המנוע ותיבת ההעברה (6 מהירויות, ידנית או אוטומטית) ה-V קופה ירשה מגרסת הסדאן, כיולי השלדה והמתלים שודרגו ואפשרו להציג אופי אפילו ספורטיבי יותר.
כעת היא כאמור כאן, באולם התצוגה של קדילאק בהרצליה, מרחק כמה מאות מטרים מהמקום בו מוכרים מפלצת נוספת – גודזילה העונה גם לשם ניסאן GT-R.
אפילו בקונסיומר ריפורטס, היבשים בדרך כלל, לא יכלו להשאר אדישים לנוכח המפלצת
ה-CTS-V מגיעה כשהיא מצוידת במערכת בלימה אימתנית מתוצרת ברמבו עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מקדימה ו-4 מאחור, מערכת מתלים מגנטית מתוחכמת, צמיגי סופר ספורט, דיפרנציאל מוגבל החלקה, מד תאוצות G, כיסאות ריקארו וגם שפע של אבזור יוקרתי כמו מערכת שמע משוכללת עם מסך מתרומם, כונן קשיח פנימי ומצלמת רוורס, כניסה ללא מפתח, מערכת להתראה ממכוניות בשטחים מתים, לוח שעונים מיוחד ועוד.
את החלק הטוב ביותר השארנו לסוף – תג המחיר - שעומד על 550 אלף שקלים, פחות מאלף שקלים לכל כוח סוס. אמנם לגמרי לא מחיר שווה לכל נפש אבל במונחים של מכונית עם ביצועים שכאלה מדובר במציאה של ממש.
>> עוצמה אמריקאית בידיים ישראליות – מבחן דרכים לגרסת הסדאן של ה cts-v
>> האחות השפויה – מבחן דרכים קדילאק CTS קופה