ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בהצעה שהגיש שר התחבורה ישראל כץ, להחמיר את הענישה על אי חגירת ילד בזמן נסיעה ברכב. לאחר דיון בנושא, הוועדה, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה את התיקון לצו התעבורה בנושא עבירות קנס, והחליטה להחמיר עם נהגים שלא יחגרו פעוטות עד גיל 8.
לפי ההצעה של משרד התחבורה, הקנס שיוטל על נהג בשל כך שפעוטות או ילדים מתחת לגיל 14 אינם חגורים במושבים המתאימים לגילם יעלה מ-250 שקלים ל-500 שקלים, אולם הוועדה קיבלה את עמדת היו"ר שאמה-הכהן, לקבוע כי הקנס שיוטל על אי חגירת פעוטות עד גיל 3 יזנק ל-1,000 שקל, הקנס על אי חגירת ילדים מגיל 3 עד גיל 8 יעלה ל-750 שקל והקנס על אי חגירת ילדים מגיל 8 ועד גיל 14 יעמוד, בהתאם לבקשת משרד התחבורה, על 500 שקל.
מנתוני "אור ירוק" עולה שכ-44 ילדים בגילאי 0-14 נהרגו בתאונות דרכים בשנים כיוון שלא היו חגורים בחגורת בטיחות או רתומים במושב הבטיחות במהלך השנים 2003-2011. באותן שנים נפצעו קשה 154 ילדים מאותן סיבות.
עוד עולה מנתוני העמותה כי כחמישה ילדים נהרגים מדי שנה בממוצע בתאונות דרכים, לאחר שלא היו חגורים בחגורות בטיחות או רתומים למושב בטיחות.
"אי חגירת ילדים ופעוטות כראוי משמעותה העדר דאגה לשלומם והפקרת בטיחותם", אמר שמואל אבואב מנכ"ל עמותת " אור ירוק" בהתייחס לתופעה. "בין השנים 2003 ל2011 הוו ילדים עד גיל 14 כ-12.5% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים, שלא היו חגורים. החמרת הענישה על אי חגירת ילדים והעדר שמירה על חייהם - ראויה".