ה-ST היא נכון לעכשיו, בהעדר גרסת RS, הפוקוס החזקה ביותר בהיצע הגרסאות של המשפחתית מבית פורד
פורד פוקוס, המכונית הנמכרת ביותר בישראל, מאופיינת אצל רוב האנשים כמכונית אפרורית ויעילה, נוחה, מרווחת ובטוחה - סוג של בחירה אידיאלית, בצבע כסוף ועם דלקן, לרכב ממקום העבודה.
אולם מעבר למעלות הליסינג שלה, הפוקוס, מאז הושקה ב-1998, הצטיינה במיוחד גם בסעיף ההנאה מנהיגה.
בשני הדורות הראשונים דלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, בחרה להבדל משאר העולם, בו ניתן היה ליהנות גם מפוקוס עם פלפל חריף בגרסאות ST ו-RS, ולחשוף את היושבים בציון רק לגרסאות הפרווה הבסיסיות של הרכב שלא באמת אפשרו למצות את היכולות הדינמיות הגבוהות של שלדת המכונית.
ה-ST היא נכון לעכשיו, בהעדר גרסת RS, הפוקוס החזקה ביותר בהיצע הגרסאות של המשפחתית מבית פורד ובהתאם לכך בחזית ניתן למצוא מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר המפיק 250 כ"ס ומחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית בלבד (תיבת כפולת מצמד כמו בפוקוס הרגילה לא מוצעת בשלב זה).
דף הנתונים מספר על תאוצה מעמידה למאה ב-6.5 שניות ומהירות מרבית של 248 קמ"ש, אולם בפורד מציינים שהדגש הגדול הוא על הנאה מנהיגה ולא על מספרים ולפיכך, למרות ששלדת הפוקוס בכל גרסותיה מצטיינת בסעיף זה, עברה ה-ST מקצה שיפורים שכלל הקשחת המתלים, הגדלת בלמים והפיכת ההגה לחד ולמהיר יותר (למרות שנשאר בתגבור חשמלי) עם רק 1.8 סיבובים מנעילה לנעילה.
מושבים ספורטיביים של ריקארו בגימור עור חלקי
כמו כן נוספה מערכת בקרת המומנט (EVTC) מבצעת פעולה דומה לדיפרנציאל מוגבל החלקה ומסייעת להורדת הכוח בעיקר ביציאה מפניה.
המחיר שתדרשו לשלם עבור הפוקוס הלוהטת עומד על 220 אלף שקלים – מעט יקר מהמתחרות הישירות כמו רנו מגאן RS שמציעה מנוע חזק יותר וגולף GTIעם מסורת ארוכת שנים שמוצעות בכ-200 אלף שקלים.
האבזור, אמנם, עשיר מזה שבפוקוס TREND – ליסינג של השכן ממול אבל דל יחסית למחיר וכולל בעיקר חישוקי 18 אינץ', מושבים ספורטיביים של ריקארו בגימור עור חלקי, דוושות אלומיניום מחוררות וכיתובי ST רבים.
דלק מוטורס נחשבת ליבואנית שמרנית יחסית והערכות בחברה מדברות על יחידות בודדות של ה-ST שימכרו בכל שנה.
לדעתנו, עם מחיר קצת יותר אטרקטיבי ואולי קמפיין שובב כפי שנעשה בארה"ב, ניתן ללא ספק לעורר הייפ ולמכור הרבה יותר.
220 אלף שקלים והיא שלכם
>> פורד פוקוס במבחן דרכים