שר התחבורה ישראל כץ אימץ הבוקר את דוח הוועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב, הכולל המלצות שאמורות להביא להוזלה משמעותית של המכוניות בישראל. "זהו אחד התחומים שמלווים את חייהם של אזרחי ישראל במשך כל חייהם. ההוצאה על רכב היא השנייה בהיקפה", אמר כץ במסיבת עיתונאים שהועברה בשידור חי בחדשות 2 באינטרנט.
"מרגע כניסתי לתפקיד חשבתי שצריך להגדיל את התחרותיות בענף הרכב", אמר כץ - והבהיר כי העניק לחברי הוועדה, בראשות פרופ' ירון זליכה, מנדט מלא לגבש את מסקנותיהם בנושא. "ככל שקראתי את הטיוטות שהיו ואת הדוח הסופי התרשמתי שנעשתה עבודה מאוד מעמיקה עם המלצות מאד משמעותיות", אמר השר בהתייחסו לעבודת הצוות.
הוא הביע תקווה כי אימוץ המסקנות יהווה מהלך ש"יוביל למפנה", כלשונו. לדבריו, "ניתן יהיה להוריד את מחירי הרכב את מגוון דגמי המכוניות שניתן יהיה לייבא לישראל. הציבור דורש וזכאי למהלך הזה ולשינוי הזה. איפה שאין תחרות - אזרחי המדינה מפסידים. כמו בענף הסלולר - כך גם בענף הרכב".
עם זאת, הבהיר כץ כי הוא מודע לכך שהתכנית לא תתקבל בעין יפה בקרב כל הגורמים במשק: "אני יודע שתהיה התנגדות. אנחנו עומדים מול גורמים עתירי כוח והון, יש להם השפעה, אבל כמו שזה נכון לתחומים אחרים - הדבר הזה לא ירתיע אותי. כמו שגיביתי את הוועדה, אני מתכוון לגבות את הצוות. התוצאה הזו היא חשובה מדי מכדי להתפשר עליה", סיכם השר.
בארגון הליסינג אמרו בתגובה להמלצות זליכה כי "מדובר בהמלצות שוועדת זליכה סימנה וקבעה מראש, עוד הרבה לפני שהיא התכנסה אפילו פעם אחת, ולפני שגורם כלשהו השמיע טיעון כלשהו בפני הוועדה. הפגיעה הצפויה בענף הליסינג כתוצאה מהמלצות הוועדה פוגעת בראש ובראשונה בציבור הרחב - בציבור היצרני והעובד במדינת ישראל - שכן, הודות לענף הליסינג התאפשר למאות אלפי עובדים התורמים מדי יום לצמיחתו וליציבותו של המשק, להשתמש בכלי רכב חדשים ובטיחותיים יותר, להיות ניידים יותר ובכך להגדיל בעצם את יכולת ההשתלבות שלהם בשוק העבודה".
"בניגוד לטענות ועדת זליכה, לפעילות חברות הליסינג השפעה חיובית חשובה על ענף הרכב, לרבות על הגברת התחרות במכירת רכבים ללקוחות פרטיים, ועל הורדת מחירי הרכבים לצרכן הפרטי", לשון התגובה.