משבר כלכלי, צמצומים בתקציב המדינה, גזרות מסים והתייקרות הדלק מהווים עדנה מחודשת למכוניות עם גיר ידני החוסך עשרות אלפי שקלים במחיר הקנייה ולרוב מציע צריכת דלק עדיפה. לאחרונה החלו יבואניות הרכב בארץ להציע תיבת הילוכים ידנית בקטגוריית הסופר מיני (פיג'ו 208, פורד פיאסטה, סקודה פאביה וכו') ובקטגוריית המשפחתיות (פורד פוקוס ו-i30) וכעת ניסאן היא הראשונה להציע גיר ידני בקטגוריית הקרוסאובר. הקשקאי של ניסאן נמכר בישראל מ-2007, עבר מתיחת פנים ב-2009 והיה אחד מלהיטי המכירות של ניסאן בישראל וכעת הוא נמצא בערוב ימיו.
קשקאי הידני מוצע רק ברמת אבזור הבסיסית "VISIA" העירומה למדיהקשקאי הידני מצוייד במנוע 1.6 המפיק 117 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים ידנית. בהשוואה לגרסת 2.0 ליטר 140 כ"ס האוטומטית שנמכרה עד כ הביצועים מעט נפגעים, המיאוץ ל-97 קמ"ש עומד על 11.9 שניות (1.2 שניות יותר איטי), וגם המהירות המירבית נמוכה בשני קמ"ש ועומדת על 181 קמ"ש. אולם אלו אינם נתונים בעלי ערך אמיתי, צריכת הדלק היא נתון חושב הרבה יותר והגרסה הידנית צורכת ליטר בנזין לכל 16.1 קילומטר לעומת 13.1 באוטומטית.
הקשקאי הידני הולך צעד נוסף קדימה במחיר 124 אלף שקליםקשקאי הידני מוצע רק ברמת אבזור הבסיסית "VISIA" העירומה למדי; מלבד שליטה על מערכת השמע מההגה אין יותר מידי מותרות, גם לא חישוקים קלים או בקרת אקלים מפוצלת, אבל בצד הבטיחותי יש 6 כריות אוויר כמו בגרסאות המאובזרות.
קטגוריית הקרוסאוברים שנמצאת בשנים האחרונות בישראל ובעולם בצמיחה גדולה היוותה תחליף למכוניות המנהלים דוגמת מאזדה 6 ופורד מונדיאו, עם בונוס החשוב מאוד ללקוח הישראלי בדמות מראה של רכב שטח ותנוחת ישיבה גבוהה ושולטת. הקשקאי הידני הולך צעד נוסף קדימה ובמחיר 124 אלף שקלים, 36 אלף שקלים פחות מהגרסה האוטומטית המקבילה באבזור, הוא מציעה אלטרנטיבה אטרקטיבית למכונית משפחתית סטנדרטית. יהיה מעניין לראות כמה ישראלים יהיו מוכנים לוותר על הנוחות של גיר אוטומטי בכדי לקבל את המראה המסוקס של רכב שטח. לדעתנו, לא מעט.