הפלטפורמה החדשה מאפשרת להוזיל עלויות תכנון ופיתוח אם אתם מתכוונים לרכוש בשנים הקרובות מכונית מתוצרת פולקסווגן, סיאט, סקודה ואולי בכלל אודי כדאי שתסתכלו טוב על התמונות המצורפות – כך תראה המכונית הבאה שלכם בעירום, מתחת למעטה הפח המעוצב.
השבוע, באירוע שנערך במטה שלה בוולפסבורג, חשפה פולקסווגן את "Modularer Querbaukasten" (בגרמנית - "מטריצה מודולרית רוחבית" ), או בקיצור - MQB.
מדובר בפלטפורמה לרכבי הקונצרן המצוידים במנוע קדמי המוצב לרוחב תא המנוע או במילים אחרות לרוב דגמי הקונצרן מפולקסווגן פולו ועד פאסאט, מסקודה פאביה ועד סופרב, מסיאט איביזה ועד אלהמברה (מיניוואן ל-7 נוסעים) ומאודי A1 ועד ל- .Q3
החידוש המרכזי בפלטפורמה החדשה, בניגוד לפלטפורמות בעבר, הוא הגמישות הרבה שלה בכל מה שנוגע לאורך, רוחב ובסיס גלגלים שמאפשרת לעשות שימוש באותו תכנון בסיסי למגוון רחב של מכוניות בגדלים ומסגמנטים שונים.
מעבר האפשרות לגמישות תכנונית רבה שמאפשר הפלטפורמה, היא תוזיל מאוד את עלויות התכנון והפיתוח ותאפשר גם למעשה לייצר על אותו פס יצור בהתאם לדרישות השוק מספר דגמים שונים בתכלית המשתמשים באותה פלטפורמה במקביל, כמו למשל פולקסווגן פולו וסקודה סופרב.
ה-MQB למעשה תחליף את פלטפורמת הגולף הנוכחית (שגם היא משמשת מספר דגמים) אך את הופעת הבכורה שלה היא לא תעשה בגולף דור 7 שצפויה להיות מוצגת בתערוכת פריז בסתיו אלא מוקדם יותר בעוד כחודש וחצי, כשתושק האודי A3 החדשה בתערוכת ז'נבה.
כדי להבין עד כמה חשובה הפלטפורמה החדשה לקונצרן פולקסווגן הנה רשימה חלקית של דגמי המותג שצפויים להשתמש בדור הבא שלהם בפלטפורמת הMQB- החדשה:
אודי – .A1 ,A3 ,Q3
סיאט – איביזה, לאון, אלתאה, אלהמברה.
פולקסווגן – פולו, גולף, גולף פלוס, חיפושית, שירוקו, ג'טה, פאסאט, CC, טיגואן, טוראן, שאראן.סקודה - פאביה, אוקטביה, רומסטר, סופרב.
>> אחיות בדם במבחן - פולקסווגן שירוקו מול גולף GTI