גברים ונשים מסתכלים אחרת על מכוניות לא מכבר בחרנו בשבילכם, מתוך היצע הרכבים הנמכר בארץ, מספר אופציות לרכבים גבריים במיוחד כמו גם כמה כלי רכב נשיים מאוד שיש להניח שמרבית הגברים יעדיפו ללכת ברגל מאשר לנהוג בהם.
בעקבות אותה כתבה רבים טענו בתגובות שהכל זה בראש שלנו ואין באמת דבר כזה, "מכונית לנשים" ו"מכונית לגברים". חלק מהטוקבקיסטים אף סיפקו נימוקים הגיוניים ביותר והסבירו כי יצרניות הרכב משקיעות מיליונים רבים בפיתוחה של כל מכונית חדשה ולא סביר להניח שהן יהיו מוכנות לוותר במחי כמה קימורי פח ונגיעות עיצובית על 50 אחוז מקהל הלקוחות הפוטנציאלים ולכן בדרך כלל העיצובים והתכנון משדרים למחוזות יוניסקס התואמים את בני שני המינים.
יתכן שהם צודקים אך נתוני אמת של רישוי כל הרכבים בארצות הברית שהתפרסמו לאחרונה מגלים שבהחלט יש לא מעט כלי רכב שמרבית הרוכשים שלהם מגיעים מקרב מין ספציפי.
בעוד שבקרב מרבית הדגמים המשפחתיים לא נרשמה זהות מגדרית ברורה לדגם זה או אחר, מסתבר שיש משהו בסטיגמות השחוקות הגורסות כי גברים קונים מכוניות חזקות במיוחד או עצומות מימדים כדי לפצות על משהו ונשים אוהבות ג'יפונים כדי להיראות אופנתית וקוליות בדרך לחוג של הילד או לקניון.
המכוניות של גבר, גבר
על פי נתוני הרישוי האמריקאים המכונית הגברית ביותר בארצות הברית, עם 95.3 אחוז רוכשים ממין זכר, היא הפרארי 458, האיטלקיה המדהימה המצוידת במנוע וי 8 מרכזי המפיק 572 כ"ס וביצועים חלומיים. אגב, אלו הנמנות על 4.7 אחוז הנותרים בהחלט מוזמנות ליצור קשר עם דסק הרכב כאן בmako.
פרארי 458 - 95.3 אחוז רוכשים ממין זכר. אלו הנמנות על 4.7 אחוז הנותרים בהחלט מוזמנות לצור קשר | צילום: נעם וינדהטסטוסטרון ממשיך לפעום בקצב גבוה ובהמשך הרשימה במקום השני בקרב הגברים אנו פוגשים את הב.מ.וו M1 קופה המציעה, במחיר שפוי יחסית, ביצועים מרשימים במיוחד והתנהגות כביש משובחת, במקום השלישי את הפרשנות של אודי למכונית על אקזוטית עם ה-R8, במקום הרביעי הדלתות מתרוממות אל על עם המרצדס SLS AMG ואת החמישיה הפותחת של מכוניות גבריות עם יותר מ-90 אחוזים של רוכשים ממין זכר תופסת מכונית נוספת עם סמל הסוס הצוהל, כשהפעם מדובר בפרארי קליפורניה, הזולה בהיצע הדגמים של החברה, שלדעתנו בהחלט מתאימה גם לקהל נשי.
ניסאן GT-R - כנראה שנוכחות של גודזילה והאצה למאה ב-2.9 שניות לא עושים את זה לנשים
אנו יורדים מתחת לקו התשעים אחוזים אבל שומרים על אחוזים גבוהים ביותר של רוכשים עם מקום שישי לאייקון הספורט האולטימטיבי – פורשה 911. המקום ה-7 שמור לפסיכית מיפן עם יכולת לשלוק לכם את האיברים הפנימיים עם כוח מתפרץ העונה לשם GT-R. במקום השמיני לראשונה שינוי מגמה ובמקום מכונית ספורט אנו פוגשים עוד משהו שגברים אוהבים – גודל, עם הסיירה, טנדר הפיק אפ גדול המימדים של GMC.
במקום ה-9 הדגם הנמכר ביותר בארצות הברית ועוד תפלץ שעונה על אהבתם של האמריקאים לטנדרים - פורד עם ה-F150.
בקצה העשיריה הגברית ועדיין עם יותר מ-85 אחוז רוכשים אנו פוגשים את מכונית הספורט האייקונית של אמריקה - השברולט קורבט שנחשבת על ידי רבים כפתרון יעיל יותר למשבר אמצע החיים מביקור אצל פסיכולוג.
פורד F150 - אם לא ביצועים אז גודל, הגברים הם מה זה צפוייםמה נשים אוהבות?
גם בעשיריה הפותחת של הנשים בהחלט ניתן להבחין בהעדפות ברורות אך מבחינת אחוזים ביחס בין רוכשות לרוכשים התמונה מאוזנת הרבה יותר, יתכן משום שמדובר במכוניות הגיוניות ופחות ראוותניות ויתכן כי במשפחות רבות גם רכב שנרכש בעבור האישה נרשם מבחינה רשמית על שם הצד הגברי במשפחה.
ולתוצאות: הרכב הנשי ביותר בארצות הברית, עם כ-60 אחוזים של רוכשות ממין נקבה, הוא וולוו ,S40 מכונית שדווקא לא קולעת בדיוק לשום סטיגמה אך יתכן כי נשים אוהבות אותה בגלל גודלה השפוי, המרווח הפנימי שלה ובעיקר מוניטין הבטיחות המוצק שמאוד חשוב למי שמרבה לנסוע עם ילדים. הרכב השני ברשימה – הגרסה האמריקאית לניסאן קשקאי, כבר הרבה יותר תואם להעדפות הנשיות וגם בישראל זוכה לפופולריות גבוהה בקרב נשים מחתך סוציו אקונומי בינוני-גבוה.
מסתבר שנשים לא מפחדות מג'וקיםבמקום החמישי הנשים מספקות עוד הוכחה שבניגוד לגברים השיקולים שלהן בחיים עניינים הרבה יותר ושבהחלט ברוב המקרים לא צריך יותר מטויוטה משפחתית טובה כמו המטריקס (גרסת האצ'בק אמריקאית לקורולה בדומה לאוריס האירופאית).
החיבה לג'יפונים קומפקטיים תופסת תאוצה מהמקום השישי ואילך עם יונדאי ix35 טוסון (מקום שישי - 55% רוכשות ממין נקבה) הונדה CR-v (שביעי, 54%), טויוטה ראב-4 (שמיני, 54%), ניסאן ג'וק (תשיעי, 53%) וג'יפ קמפוס (53%) שסוגר את העשיריה הנשית.
פולקסווגן חיפושית - למרות מאמץ המעצבים להקנות לה מראה יוניסקס את החיפושית החדשה רוכשות בעיקר נשים>> אתם בקטע של סקס במכונית? גלו באיזה רכב יהיה לכם נוח