החתול רוצה לגדול | צילום: אודליה כהן יצרנית הפרימיום הבריטית, יגואר, הבינה לפני מספר שנים שכדי לשרוד עליה לצאת מגבולות אירופה ולהתרחב לשווקים גלובליים. מעבר לצורך להתפרס ולהקים מערכת שיווק שתיצור לחתול הבריטי תדמית יוקרתית, השווקים החדשים ייצרו דרישה לגרסאות נוספות כמו למשל גרסאות הנעה כפולה קבועה בדגמים הגדולים ה-XF וה-XJ הרלוונטית מאוד עבור השוק האמריקאי ועבור מדינות בעלות אקלים קריר, גרסת סטיישן ל-XF וגם הביאו את יגואר לנסות להתנער מהתדמית השמרנית באמצעות דגמי ספורט מוחצנים כמו ה-XKR-S וה-XFR-S.
אבל עדיין כדי להבטיח את עתידה חייבת יגואר להכפיל את כמות המכירות שלה שעמדה בשנה האחרונה על פחות מ-60 אלף יחידות, ולשם כך היא צריכה ליין דגמים רחב יותר.
יגואר שתתחרה בסדרה 3 של ב.מ.וו היא יותר ממתבקשת | צילום: גלעד ארצי אדריאן הלמרק, מבכירי יגואר, סיפק תשובה מסוימת באשר לכיוון אליו יגואר הולכת בשנים הבאות בראיון שהעניק למגזין רכב בריטי.
הלמרק הסביר כי למרות שהצעד המתבקש הוא הצגת מתחרה לב.מ.וו סדרה 3 יגואר לא מתכוונת ללכת בדיוק בנתיב הזה, אלא להציע משהו שיכלול חלק מהמרכבים שהפכו את הבימר לכל כך איקונית ובה בעת יהיה שונה וייחודי. ניתן להעריך שהכוונה של הלמרק היא שכמו שה-F טייפ החדשה והמרהיבה אינה מתחרה ישירה בפורשה בוקסטר או ב911 אלא ממוקמת ביניהן, כך תעשה יגואר עם הדגם החדש ותמקם אותו בין סדרה 3 ל-5.
הלמרק מסביר שהטכנולוגיות של החברה כמו שימוש באלומיניום התורם למשקל עצמי נמוך תאפשר ליגואר החדשה להציע את כל היתרונות שיש לגרמנים בביצועים, ביכולות הדינאמיות, צריכת דלק ובפליטת מזהמים אך לא על חשבון הקטנה מוגזמת של המימדים והשימושיות המשפחתית.
כצפוי הלמרק מאשר כי המכונית החדשה תצויד בהנעה אחורית ותעשה שימוש בפלטפורמת PLA (Premium Lightweight Architecture) המודולארית מאלומיניום שנחשפה לראשונה בריינג'-רובר החדש ותשמש בעתיד גם את ה-XF וה-XJ הבאות.
אגב הפלטפורמה החדשה יכולה לשמש גם למכונית עם הנעה קדמית אך הלמרק מרגיע ומציין שבחברה לא מתכננים אחת כזאת וגם לא ג'יפון אופנתי או רכב פנאי גבוה מאחר שזהו השטח של האחות לנד-רובר ואין ליגואר כוונה להיכנס לשוק זה.
>> חתול מפלצת: יגואר XKR-S במבחן