ג'ניפר לופז. נקראה שוב אל הדגל | צילום:
Junko Kimura, GettyImages IL
מאחורי הקמפיין הנוצץ והסקסי של הפיאט 500 בכיכובה של ג'יי לו, עליו דיווחנו לפני כחודשיים, מסתתרת בעיה שיווקית של ממש לאנשי פיאט באמריקה.
תשעה חודשים מאז שה-500 נחתה על אדמת ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות עושה רושם שבניגוד לאירופה, שם כבשה את השווקים בסערה, בארצות הברית ה-500 לא מצליחה לתפוס גובה ואל מול תחזיות למכירה של כ-50 אלף יחידות בשנה הראשונה כמה שבועות לפני סיומה הנתונים מדווחים על בקושי 16 אלף יחידות שנמכרו.
מקורות בקרייזלר-פיאט מדווחים ש-29 מתוך 130 הסוכנויות של פיאט ברחבי ארצות הברית לא מכרו אפילו 500 אחת במהלך החודש החולף. על פי אותם מקורות לחברה יש כעת במחסנים מלאי של מכוניות שיספיק ליותר מחצי שנה.
המכירות המדשדשות הביאו את קונצרן קרייזלר–פיאט להשבית את קו יצור המנועים ל-500 שהוקם במפעל קרייזלר בדטרויט ולפטר מספר עובדים (בקרייזלר טוענים שרק כ-30 פוטרו, אך השמועות מדברות על יותר מ-100).
צריך לזכור שההצלחה של ה-500 חשובה מאוד לפיאט ככרטיס כניסה חזרה לשוק האמריקאי לאחר כמה עשרות שנים בהן החברה לא שיווקה את מרכולתה בצפון אמריקה.
מנכ"ל הקונצרן סרג'יו מרקיונה טוען כי נתוני המכירות הנמוכים נובעים מבעיות בהקמת רשת הזכיינים אך הזכיינים טוענים שהקונים האמריקאים פשוט לא מתעניינים במכונית כזו קטנה.
הפן היוקרתי של לופז – ג'יי לו מתעטפת בג'וצי
במקביל החליטה פיאט להקדים את ההשקה האמריקאית של הגרסה העוקצנית של ה-500, האברת'.
האברת' תשווק בארצות הברית כשהיא מצוידת בגרסה מעט חזקה יותר של מנוע ה-1.4 ליטרים המוגדש שיפיק 160 כ"ס בעוד שזו המשווקת בארץ ובאירופה מסתפקת, כידוע, ב-135 כ"ס.
אנחנו מאוד אוהבים את האברת' אבל הדוגמנית הזו אפילו יותר מהממת
גם את השקת האברת' באמריקה המתרחשת בתערוכת לוס אנג'לס המתקיימת בימים אלה מלווה פרסומת בכיכובה של אישה נאה עם קימורים מרשימים, אך הפעם במקום ג'יי לנו מדובר ב-קתרינל מנג'יה, דוגמנית ממגנטת ומאוד סקסית שבתחילת הפרסומת צועקת באיטלקית (למרות שבינינו היא בעצם רומניה) על חנון שהביט בחיטוביה בעת שהתכופפה ולאחר שהיא סוטרת לו היא מצמידה אותו אליה בחושניות שאמורה לרמז על האופי הסוער, העוקצני ומעורר היצרים של האברת' הקטנה.
האם האמריקאים יתחברו לשדונית הקטנה לבית אברת'?