שנת 2011 הייתה שנה לא טובה בעבור הכלכלה העולמית. המשבר שהחל ב-2008 הראה שהוא עוד לגמרי לא חלף מן העולם ולא מעט כלכלות של מדינות מערביות מצאו את עצמן בשנה החולפת על סף פשיטת רגל.
לאור נתונים שכאלה אתם בוודאי חושבים שהנפגעות הגדולות ביותר הן החברות המייצרות מוצרי מותרות שאף אחד לא באמת חייב, אבל מסתבר שדווקא בקצה של הקצה של הפרימיום שנת 2011, לפחות בעבור יצרנית המכוניות רולס רויס, תזכר כשנת השיא במכירות ב-107 שנותיה. שיא המכירות הקודם גם הוא ותיק מאוד ונרשם לפני 35 שנים.
אמנם חייבים לציין כי לא מדובר בכמויות גדולות של מכוניות אבל עם תג מחיר התחלתי של כמיליון שקלים לפני מסים לדגם הבסיסי של החברה - הגוסט, מיליון וחצי לדגם הפנטום, קרוב ל-2 מיליון לדגם הקבריולט וכמובן עוד סכומים לא מבוטלים על תוספות והתאמות אישיות אין ספק ש-3538 מכוניות רולס רויס בשנה אחת (או עשר מכירות בכל יום) הן מספר מרשים למדי.
ג'ון בהחלט גדלאת הזינוק שחווה מותג הפאר הבריטי בשנתיים האחרונות הוא חייב בעיקר לשווקים כמו סין ורוסיה, אך גם לשווקים ותיקים כמו גרמניה ובריטניה בהם נרשמו ביקושים ערים ביותר למכוניות המותג.
השבוע דיווחה החברה גם שבתוך חודשיים היא חיסלה מלאי שהיה מיועד לשנה שלמה של מהדורה מיוחדת ויקרה במיוחד של הפנטום שמחירה - אתם יושבים? - במקום מיליון וחצי שקלים (מחיר הפנטום הרגילה) - לא פחות מ-4.5 מיליון שקלים (לפני מסים, כמובן). מדובר בגרסת "שנת הדרקון" שכפי שניתן לנחש משמה היתה מיועדת בעיקר לשוק החשוב של החברה הבריטית בסין.
קצת קשה להבין מדוע מחירה של הגרסה המיוחדת כל כך גבוה, אבל מסתבר שכמה סינים עשירים מאוד היו מוכנים לשלם מחיר של 3 מכוניות פנטום "עממיות ורגילות" כדי לקבל מושבי עור בעיצוב מיוחד עליהם נרקמו דרקונים בחוטים עשויי זהב אמיתי ופנים הכולל גימורי עץ עם גילופים מיוחדים בעבודת יד.
ג'ון בהחלט גדל