לראשונה במכוניות עם סמל ב.מ.וו - הנעה קדמית השמועות על מהפך משמעותי הצפוי במכוניות ב.מ.וו מסתובבות כבר מספר שנים, אבל לטענת מגזין הרכב הבריטי AUTOCAR בקרוב הן יהפכו גם למציאות ולראשונה מאז ומעולם מותג הרכב שחרת על דגלו את ההנאה מנהיגה יציע מכונית בה המנוע מניע רק את הגלגלים הקדמיים.
מעריצי ב.מ.וו הוותיקים חושבים בוודאי שמדובר בחילול הקודש, בטוחים שהנעה של הגלגלים הקדמיים היא דבר מצוין בעיקר לנסיעה ברוורס ושכל מכונית עם כוונות ספורטיביות אמיתיות חייבת להיות מצוידת במערכת ההנא(ע)ה הנכונה, אך מחקרים שנערכו בחברה הבווארית לפני מספר שנים גילו שמרבית רוכשי ב.מ.וו מסדרה 1 קונים את המכונית כתחליף בניחוח פרימיום לקומפקטית כמו פולקסווגן גולף ולא כמכונית נהיגה לוהטת ומבחינתם אין משמעות של ממש לאיזה גלגלים מניעים את הרכב. יתרה מזאת, באותו מחקר אף התברר שמרבית בעלי ב.מ.וו מסדרה 1 בכלל חושבים שהבימר הקטנה שלהם כבר מצוידת בהנעה קדמית.
כאשר בב.מ.וו הפנימו כי מרבית רוכשי סדרה 1 לא באמת מחפשים את הערך המוסף של ההתנהגות לא היה בקרב הנהלת החברה מנוס מלהסתכל על הנושא באופן אובייקטיבי ולהגיע למסקנה כי יש להנעה קדמית לא מעט יתרונות שביניהם ניתן למנות את העובדה שבמכוניות הנעה קדמית מערכת ההנעה והתמסורות מבזבזות פחות כוח ומציגות נתונים עדיפים של ביצועים וחסכון בדלק על פני מכוניות המשתמשות בהנעה אחורית, בנוסף יותר פשוט וזול ליצר ולתכנן מכוניות הנעה קדמית, חלל תא הנוסעים שלהן הוא גדול ומרווח יותר משום שאין צורך בגל הינע במרכזו ובעיקר, בעבור מרביתם של הרוכשים, מכוניות הנעה קדמית הן צפויות וקלות יותר לשליטה במצבי קיצון.
בחברה הבינו גם כי הזמנים משתנים וקיים צורך במכוניות קטנות וחסכוניות אל מול תחרות הולכת וגוברת מצד מותגים שונים - מתחרות מסורתיות כמו ה-A3 וסדרה A החדשות מבית אודי ומרצדס בהתאמה, ומותגים נוספים שהציגו לאחרונה מכוניות פרימיום קטנות כמו אלפא עם הג'ולייטה, סיטרואן עם הDS4 ואחרות.
אמנם ניתן לציין שב.מ.וו כבר מייצרת את אחת משלדות ההנעה הקדמית הטובות שבנמצא המשמשת את המיני, מותג הבת של החברה, אך עדיין המעבר של מכוניות עם סמל הפרופלור הכחול-לבן, שהיה במשך שנים סימן למותג השם את ההנאה מהנהיגה בראש סדר העדיפויות, להנעה קדמית הוא לא פחות מסנסציוני.
השמועות מדברות על כך שהסדרה 1 עם ההנעה הקדמית תיחשף רשמית במהלך 2014 ובניגוד להערכות הראשוניות היא לא תעשה שימוש בסדרת המנועי ה THP שב.מ.וו פיתחה ביחד עם קונצרן פיג'ו ומשמשות את המיני הנוכחית ואת מרבית דגמי פיג'ו וסיטרואן, אלא במנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים שלמעשה מבוסס על חציו של מנוע ששת הצילינדרים בנפח 3 ליטרים המוכר של ב.מ.וו. את הפלטפורמה, עם זאת, הסדרה 1 הבאה אמורה לחלוק עם הדור הבא של מכוניות מיני.
הערכות מדברות על דגם קונספט ראשוני שיוצג בתערוכת פריז בסתיו הקרוב, בה ב.מ.וו תנסה לבחון את תגובות האנשים לכך שהחברה, שבמשך שנים הצהירה כי אין בכוונתה להצטרף לזרם ולהתחיל ליצר מכוניות עם הנעה קדמית, מתכננת שינוי משמעותי.
כאשר שמים את נושא ההנאה מהנהיגה בצד אין מנוס מלציין שלהנעה קדמית יש לא מעט יתרונות משמעותיים