הלילה זה קורה | צילום: Win McNamee, GettyImages IL הלילה זה יקרה. כמדי שנה מאות מיליוני אמריקאים יצמדו למקלטי הטלוויזיה השטוחים שלהם ויצפו במפגן האמריקניזציה השנתי הגדול ביותר על פני הגלובוס, הסופרבול.
משחק הגמר של ליגת ה-NFL, המתקיים מדי שנה בסוף השבוע הראשון של חודש פברואר, הפך כבר מזמן להרבה יותר מעוד אירוע ספורט בשידור ישיר בטלוויזיה. השידור החי, שמזה שנים נחשב לשידור עם נתוני הרייטינג הגבוהים ביותר, אפילו בעידן הרב ערוצי, אמנם מציג בעיקר מאבק בין שתי קבוצות במשחק שישראלים רבים עדיין מתקשים להבין בדיוק מה הם חוקיו, אבל אין ספק שכל מי שחי ונושם טלוויזיה, תרבות אמריקאית או ספורט יתרשם מרמתו.
הפרסומות יותר מעניינות מהמשחק מעבר לשידור החי מהמגרש, גם מקבצי הפרסומות של הסופרבול הפכו מזמן לאירוע בפני עצמו שמשרדי הפרסום נערכים אליו במשך חודשים ארוכים ובעזרת טובי המוחות הקריאטיביים שיעשו כל מאמץ כדי שלא תזפזפו בדיוק בספוט שלהם שכל שנייה שלו באוויר עולה מיליוני דולרים.
אמנם תעשיית הרכב האמריקאית לא משיקה מכוניות במיוחד לכבוד הסופרבול, אבל כיאה לאומה שחיה על גלגלים אחוז מכובד מהפרסומות במהלך המשחק צפויות להיות קשורות לעולם הרכב.
הרשתות החברתיות, אתרי הצפייה והשיתוף השונים הביאו בשנים האחרונות לשינוי מגמה ואם בעבר היה נהוג לשמור מכל משמר את הפרסומות עד לשידורן הראשון במהלך המשחק, כעת חלק מהמפרסמים בוחרים לנצל את עניין הציבור ולהפיץ חלק מאותן פרסומות מיוחדות מבעוד מועד ברחבי הרשת.
גם קתרינל מנג'יה ההורסת תהיהאם אתם חובבי רכב או פרסום והתכוונתם לשתות הערב הרבה משקאות אנרגיה רק כדי להצליח להחזיק את העיניים פקוחות כדי לצפות בפרסומות שבין קטעי משחק הכדור המשונה הזה, הרשו לנו לחסוך מכם את המאמץ ולהוציא אתכם כבר עכשיו למקבץ פרסומות הרכב שישרפו הערב את מרקע הטלוויזיה לראשונה.
פולקסווגן חיפושית
אחרי ילד מקסים שהתחפש לדארת' ווידר לפני שנתיים וכלב חמוד שרצה לחזור לכושר בשנה שעברה, השנה פולקסווגן נעזרת באנרגיות החיוביות שבאופי הג'מייקאני כדי להראות שניתן לשנות את החיים הלחוצים והאפרוריים עם דברים קטנים שיעשו אתכם שמחים, כמו למשל פולקסווגן חיפושית חדשה.
פולקסווגן ייחסה, כמו בשנה שעברה, חשיבות רבה לתפוצה הויראלית ושיחררה טיזר אינטרנטי לא פחות מושקע מהפרסומת עצמה.
קיה סורנטו
בניגוד לישראל, בארצות הברית אין מיסוי מטורף על מכוניות ובני המעמד הבינוני יכולים להרשות לעצמם לנוע בקרוס-אוברים גדולי מימדים כמו קיה סורנטו שמתאימים מאוד לשימושים משפחתיים. אבל אתם יודעים איך זה, לפעמים לזאטוטים במושב האחורי יש כל מיני שאלות כמו "איך באים ילדים לעולם", שלא כל כך קל לענות עליהן והן מחייבות הרבה יצירתיות וכושר שכנוע.
יונדאי סנטה פה
גם המפרסמים של יונדאי סנטה פה, האח התאום של הקיה סורנטו, החליטו ללכת על החיבור לתא המשפחתי בפרסומת משעשעת בה מוצגות פעילויות שונות שהילדים עושים עם אחד ההורים - מזלילה של אוכל משמין, צפייה בסרט אימה בדרייב אין, מעשה קונדס ועד פעילות אקסטרים שממש כדאי שלא לספר לחצי השני.
7 המקומות בקרוס-אובר של סוקר-מאם יכולים בהחלט להיות שימושיים אם הבריון של השכונה מתנכל לילד החנון שלך.
יונדאי סונטה טורבו
על הכביש יש כל מיני אנשים משונים והפתעות בלתי צפויות ועל פי יונדאי תמיד רצוי להיות מצויד בגלגלים מוגדשי טורבו שתמיד, על כל צרה שלא תהיה, מאפשרים לזוז קדימה.
אודי A6
נשף הפרום הוא נקודת ציון חשובה בחייו של כל מתבגר אמריקאי וכמעט שאין פדיחה גדולה יותר מלהגיע לאירוע הזה ללא דייט מצודד. אך זה בדיוק מה שקורה לכוכב פרסומת הסופרבול של אודי שמקבל מאביו את המפתחות לA6- החדשה שלו בתקווה שהגלגלים הנוצצים של אבא יעזרו ולו במשהו להתגבר על הפדיחה שמקבלת תפנית מפתיעה בעקבות הביטחון שהכוח המופנם של מכונית הסאלון הגרמניה נוסכת בצעיר.
מרצדס CLA
מי מאיתנו לא עשה בחיים דברים שהוא לא ממש רצה לעשות, או חמור מכך, דברים המנוגדים לעקרונותיו, רק כדי לזכות בפרסום, עמדה מסוימת, הצלחה או אפילו מכונית נחשקת?
בפרסומת החדשה של מרצדס השטן בכבודו ובעצמו מנסה לשכנע צעיר לחתום עימו על חוזה ממנו אין דרך חזרה. הצעיר כמעט משתכנע אבל ברגע האחרון מבין שכשאפשר לרכוש מרצדס חדשה בקצת יותר מ-100 אלף שקלים לא חייבים לעשות דילים מפוקפקים עם השטן.
טויוטה ראב4
בטויוטה בחרו להצניח את השחקנית האמריקאית קיילי קווקו בתפקיד פיית משאלות בחליפה סגלגלה כשבזרועותיה כלבלב צ'יוואווה, הנוחתת לפני הראב4 החדשה של משפחת הנדרסון ומציעה להגשים את משאלות המשפחה. האב שולף ומבקש להעלים את הגלגל הרזרבי המגוחך מהדלת האחורית של הג'יפון ונענה מיד ובהמשך שאר בני המשפחה מבינים שאפשר לבקש גם דברים גדולים יותר כמו לאכול שוקולד ללא הגבלה, להפוך לנסיכה, לטוס לחלל וגם כמה דברים שאפילו פיה לא מסוגלת להגשים בלי שתצטרכו להזיע. אמריקאי מתקתק אבל עושה את העבודה עם 10 מליון צפיות ברשת בתוך פחות משבוע
סובארו פורסטר
הרבה מאוד אנשים מגדלים כלבים ואוהבים אותם. למרות שהחברים על ארבע תופסים לא פעם חלק משמעותי ביותר בחיים, משום מה מרבית יצרני הרכב לא ממש לוקחים אותם בחשבון בתכנון הדגמים החדשים שלהם. אחרי הפרסומת המשעשעת לאימפרזה עם הכלבים הנוהגים מהסופרבול הקודם, בסובארו ממשיכים בתקשור עם חברו הטוב ביותר של האדם במספר טיזרים לפרסומת הסופרבול לפורסטר החדש שמתאים בול לאוהבי כלבים.
אברת' 500
כמובן שאי אפשר בלי קתרינל מנג'יה, הדוגמנית ההורסת שהפנטה את האמריקאים בסופרבול הקודם וגרמה להם להבין שהדברים הכי טובים באים לפעמים באריזות קטנות. אחרי שהביאה לזינוק במכירות של הפיאט 500 אברת' בארצות הברית, מנג'יה חוזרת השנה שוב כדי לפרסם את גרסת הטופלס, כן, אתם מנחשים נכון - ללא חלק עליון.