מרצדס מקצצת את הכנפיים ל-SLS | צילום: אוטו מכונית העל של מרצדס, ה-SLS, שעוצבה בהשראת אחת המכוניות היותר אייקוניות של היצרן הגרמני – ה-SL300 כנפי שחף (Gull Wing), הייתה מעין מפגן כוח, הצגת יכולת ותשובה גרמנית לדומיננטיות של יצרני מכוניות העל כמו פרארי ולמבורגיני.
ה-SLS, שהחליפה ב-2009 את ה-SLR שלא הייתה מוצלחת במיוחד, הוכיחה כי ניתן לייצר מכונית על בעלת עיצוב מרהיב, ביצועים מסמרי שיער (571 כ"ס ממנוע V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ליטר, 3.7 שניות במאוץ ל-100 קמ"ש ו-324 קמ"ש מרביים) והתנהגות כביש ברמה הדומה לדגמים של יצרני האקזוטיקה המקבילים, מבלי לוותר על האיכויות, הנוחות והמותרות של מכוניות יוקרה.
במהלך השנים, מעבר לדגם ה"רגיל" במרצדס הציגו גרסאות מיוחדות רבות ל-SLS; FIA-GT3 מותאמת למרוצים ב-2010 (איתה מתחרה כיום אלון דאי הישראלי במסגרת אליפות העולם למכוניות GT), רודסטר פתוחה ב-2011, GT עם 592 כ"ס וכיול ספורטיבי יותר למתלים ב-2012 ובשנה האחרונה גרסת Black Series עם 631 כ"ס, דיאטה של 70 ק"ג ועזרים אווירודינמיים וכמובן גרסה כל חשמלית עם לא פחות מ-751 כ"ס המגיעים מארבעה מנועים שמניעים את כל אחד מארבעת הגלגלים המוצעת ב- 416 אלף יורו - כמעט כפול ממחיר SLS רגילה.
השינויים בגרסה החדשה מתרכזים בפגושים, בצינור המפלט וביחידות תאורה מעט שונות וגרסה זו תהיה זמינה בכל אחת מתצורת המרכב הקיימות בדגם.
מקורות בחברה טוענים כי הפסקת הייצור לא קשורה להצלחה או חוסר ההצלחה של ה-SLS, אלא בהעדפה של מרצדס להתמקד בתחרות מול היריבה מצידה השני של העיר שטוטגרט, ה-911 של פורשה, וגם מאחר שעל אף שמדובר במכונית יקרה להחריד (החל מ-2.2 מיליון ש' בישראל למשל) עדיין החברה הפסידה כסף על כמעט כל מכונית שמכרה.
כפי שדיווחנו כאן לפני מספר חודשים, מרצדס שוקדת בימים אלה על פיתוח ה-SLC שצפויה להיות זולה ופופולרית הרבה יותר, דבר שצפוי לתרום לחברה בהיבט התדמיתי יותר מאשר ה-SLS הבלתי מושגת.
>> מתמודדות מיס יוניברס בפול גז ב-SLS
את מקומה תחליף ה-SLC | צילום:
אוטו