כאשר מנסים לאפיין את העשייה של אופל בשנת 2012, ניתן לומר שחדשנות עיצובית הוא העיקרון המנחה שעמד לנגד עיניהם של מנהלי החברה. מלבד השדרוג המרהיב במראה הדגמים החדשים שיצאו אל השוק השנה, ניכר כי אופל מעבירה אמירה חזקה על חשיבות העיצוב האישי, הטבעת חותם ומתן אפשרות לבחירה עצמאית של הלקוח, על מנת שיוכל להתאים את הרכב לטעמו ולסגנונו, ולבדל עצמו מנהגים אחרים על הכביש.
דוגמה בולטת לכך הוא דגם האדם שהושק השנה ויגיע לישראל במהלך 2013. אדם, ספורטיבי ואלגנטי במיוחד, מכוון עבור לקוחות עירוניים ואופנתיים, המחפשים מכונית שתבטא את סגנון החיים הייחודי שלהם. עם השקת הדגם, נכנסה אופל לסגמנט המכוניות העירוניות (A-segment), באמצעות רכב ייחודי המשלב עיצוב נועז עם פוטנציאל התאמה אישית כמעט בלתי מוגבל, ההופך כל מכונית מדגם זה לייחודית לחלוטין עבור הנוהג בה. לרוכשים תהא אפשרות בחירה בין עיטורים שונים, המאפשרת ללקוח לבחור עיטורים המבטאים שלושה מצבי רוח שונים: עיצוב ה-JAM הלא שגרתי; עיצוב ה- GLAM האלגנטי, מעודן ומתוחכם ועיצוב ה- SLAM לבעלי אנרגיה ספורטיבית. לאחר השקת הדגם, מומחי לייף-סטייל העריכו כי מדובר בסגמנט שילך ויגדל בשנים הקרובות.
העיצוב מגיע לצד הטכנולוגיה והאבזור המתקדמים ביותר, אשר מעניקים גם חווית נהיגה ברמה גבוהה. הדגם מתאים לישיבה של ארבעה נוסעים, אשר ייהנו ממרחב ישיבה גדול יחסית לסגמנט. הדגם יוצע בתחילה בשלושה מנועי בנזין: 1.2 ליטר עם 70 כ"ס; 1.4 ליטר עם 87 כ"ס ו- 1.4 ליטר עם 100 כ"ס (התאמה אישית כבר אמרנו?).
כל המנועים יהיו זמינים גם עם חבילת EcoFlex לחיסכון בדלק. לאחר ההשקה, יוצע הדגם גם במנוע בנזין טורבו בהזרקה ישירה, לשיפור ביצועים. על מנת להשיג נוחות מרבית ומיזוג אופטימאלי בין יכולות הרכב לצרכי הנהג, שולבו בדגם טכנולוגיות פרימיום, הכוללות מערכת חדישה מבית אופל, infotainment, המשלבת במכונית את הטלפון החכם של הנוהג במכונית (אנדרואיד ואפל) ובכך הופכת אפליקציות מבוססות אינטרנט לזמינות בתא הנהג. המערכת אוספת תוכן נבחר מהטלפון החכם, כולל תוכן המבוסס על יישומי אינטרנט כגון מערכת ניווט, ומציגה אותו על מסך מגע 7 אינץ', ברזולוציה גבוהה המספקת גישה מהירה ואינטואיטיבית.
אופל אדם אינו הרכב היחיד מבית אופל שמכוון במודע לקהל עירוני, צעיר ומודע. השנה הושקה בישראל קורסה 3 דלתות האצ'בק, ובכך חיזקה אופל ישראל את נוכחותה בסגמנט הסופר-מיני, הכה פופולארי במחוזותינו, אשר ממשיך את מגמת התחזקותן של מכוניות חסכוניות וזולות. לאור הביקוש לדגם זה בקרב צעירים, זיהו באופל ישראל את הפוטנציאל שברצון הנהגים הצעירים לקבל רכב שמאפיין אותם ואת סגנון חייהם, עם נוכחות ואמירה אישית בולטת. לכן, נקטו באופל ישראל מהלך שיווקי מצליח בחודש יולי השנה, והשיקו את קורסה You, קורסה בעלת שלוש דלתות בתוספת לבוש משודרג. עם רכישת קורסה You, ולראשונה בישראל, ניתן להוסיף לרכב חותם אישי – תבליט הנושא את שם הנהג, אשר מוצמד לחלק הימני של דלת תא המטען. מלבד זאת, קורסה You כוללת חבילת "צעירים" לרכב, עם מגבר וסאב-וופר של Rockford; גלגלי סגסוגת קלה; פסי קישוט ספורטיביים ומראות בצבע הפסים.
באופן כללי, ניכר שבדגמיה החדשים, שמה אופל דגש רב על קווים זורמים, מראה ספורטיבי וייחוד במראה רכביה על הכביש. לא אחת קיבלה אופל הכרה בינלאומית על עיצוביה, דוגמת פרס העיצוב RED DOT, שהוענק לחברה בקטגוריית עיצוב המוצר, בזכות העיצוב יוצא הדופן של דגם האסטרה GTC. עוד דוגמה לעיצוב חדשני, מקורי ומרחיק לכת ניתן לראות בדגם הקסקדה, הקבריולט החדשה של אופל, שנחשפה בספטמבר השנה ותשווק בתחילת 2013. בדגם זה ויתרו אופל על הגג הקשיח ושיוו לו מראה חד ומפוסל, שמעמיד אותו בשורה אחת עם מכוניות יוקרה אחרות בסגמנט.
שנת 2012 צוינה באופל כשנת הרחבת הפורטפוליו. דגמים חדשים רבים הושקו בעולם במהלך השנה, ורובם ככולם נחתו בישראל או מתעתדים להגיע במהלך השנה הקרובה. מלבד הקורסה על גרסאותיה, ב-2012 הצטרפו לכבישי ישראל הזפירה, המיניוואן הקומפקטי והמאובזר של אופל, אשר נתן מענה למשפחות גדולות, האסטרה GTC עטורת הפרסים, אשר הוכיחה לנהגים הישראליים מהו דגם ספורטיבי אמיתי, ומשווקת בישראל במנוע בנזין 1.4 ליטר טורבו בהספק של 140 כ"ס, שהינו מנוע הדגל במרבית דגמי אופל המיובאים לישראל. האסטרה GTC נחלה הצלחה גדולה ותוך מספר שבועות נמכר כל המלאי בישראל. הדגמים החדשים של אופל משכו מאוד את סלבריטאי ארצנו ובין הרוכשים ניתן למצוא את גיא זוארץ, עודד מנשה ועדן הראל, סופי צדקה ועוד רבים. עד סוף 2012 צפויים להגיע לארץ דגמים נוספים, כגון דגם אסטרה סדאן חדש, בעל- 4 דלתות, דגם משודרג לאופל מריבה שהושק בחו"ל, ומצויד לראשונה במנוע בנזין ותיבת הילוכים אוטומטית. מכונית חדשה נוספת אשר מתוכננת להגיע בקרוב, ומהווה גם סגמנט חדש באופל, היא המוקה הדינאמית. עם השקת המוקה, נוצר בעצם סגמנט חדש בחברה בשם Sub-compact SUV. אופל היא היצרנית הגרמנית הראשונה שמשיקה מתחרה על פלח השוק ההולך וגדל של הסגמנט.
גם קבלות על איכות הרכבים של אופל כבר יש. במהלך 2012 זכה המותג הגרמני הוותיק, שחרת על דגלו איכות בהישג יד, לדריסת רגל כמעט בכל תחרות רכב בינלאומית שהתקיימה השנה. חלק מן ההישגים שרשמה אופל בתחרויות אלה: ניצחון שלישי ברציפות בדו"ח ארגון ה- DEKRA, הבוחן מכוניות משומשות לשנת 2012. הדגם המנצח בקטגוריה היה האסטרה, שהוכתר כדגם בעל מספר התקלות הנמוך ביותר, ואילו אופל אינסיגניה הוכתרה כדגם הטוב ביותר, בסקטור המכוניות הבינוניות. בתחרות ב"פרס מכונית האינטרנט ה- 10", שהתקיימה בחסות אתר האינטרנט AutoScout24, זכתה אופל אמפרה בתואר "מכונית החדשה הפופולארית ביותר באירופה", וכן כמכונית האלקטרונית המנצחת בקטגוריה, כאשר היא מביסה 351 דגמים מתחרים. גם בתערוכת הרכב הבינלאומית בז'נבה, קטפה האמפרה את תואר "מכונית השנה". אין ספק כי אופל סוגרת שנה מוצלחת מבחינת מדדי שביעות רצון ונוכחות על הכביש, ואנו צופים המשך להצלחה גם בשנת 2013, הבאה עלינו לטובה.
*תוכן שיווקי