ככל שהזמן עובר, ומספר הנדבקים בנגיף עולה - סליחה על הקלישאה - המציאות שאנחנו מכירים משתנה לנו ממש מול העיניים. מהדורות החדשות מלאות בפרופסורים שקוראים לאזרחים להישאר בבית ומעט יציאה החוצה. תחילה אנשים עוד ניצלו את הפירצה וישבו בפארקים ברחבי הארץ, אך לאחר שאיימו עליהם בסגר מוחלט הם הבינו את המסר וננעלו.
במהלך היום רוב האנשים מצליחים למצוא תעסוקה. זה יכול להיות באמצעות העבודה מהבית או הטיפול בילדים, אבל הבעיה העיקרית מתחילה כשהשמש שוקעת והזמן שבו הם היו רגילים להתלבש יפה ולצאת לבלות מגיע, אך הם נאלצים להישאר זרוקים על הספה. זה ידוע שהישראלים מאוד אוהבים את תרבות הפנאי שלהם. עד לא מזמן גם היה אפשר לראות את זה בבירור- הברים, המסעדות והמועדונים בארץ (ובמיוחד בתל אביב) היו מלאים עד אפס מקום, בדיוק כמו שהשרתים של זום (תוכנת שיחות הוידאו) מלאים היום בסנטרים של בומרים מבולבלים.
אז מה עושים בשביל להישאר הכי קרוב לתרבות הבילוי והלילה? שותים. כבר לפני כשבועיים איך שהתחילו הדיבורים על סגר באיטליה אנשים החלו למלא את ביתם במזון, ציוד ובאלכוהול. המון אלכוהול. לפי נתוני המכירות, ענף המשקאות האלכוהוליים נמצא בהתפוצצות של עשרות ואף מאות אחוזים.
מותגי הוודקה בארץ זכו לגידול הגדול ביותר עם 77% יותר בשבועיים האחרונים מאלו שלפניהם. בין המשקאות אפשר למצוא למשל את המותג הבינלאומי אבסולוט שחווה צמיחה של 99% בשבוע האחרון. גם מותגי הוויסקי בארץ חוו צמיחה של כ-27% במכירות. לשם ההשוואה מדובר באותם המספרים שרגילים לראות בתקופת הסילבסטר. מישהו אמר מסיבות בידוד?
אבל אם מציצים מעבר לאחוזים מתגלה המשקה שהישראלים צורכים כמעט באותה הכמות שהם צורכים את פרופסור ברבש בטלוויזיה בתקופה האחרונה והוא, איך לא, היין. בשבועיים האחרונים נמכרו בחנויות ברחבי הארץ פי 2 בקבוקי יין מהממוצע. השבוע האחרון הסתכם על כ-25 מיליון שקל. 25 מיליון שקל בשבוע אחד. גם השבוע שלפניו עומד פחות או יותר על אותו הסכום. אז לא תגידו לנו שהישראלים לא אוהבים יין. אחד המותגים שחווה צמיחה גדולה בארץ הוא יקבי ברקן - למעלה מ-110%.
"בתור התחלה הזמנתי כמה בקבוקים שיהיה בבית, כי מי יודע מה יהיה", סיפרה לנו נגה. "עכשיו בימים שאי אפשר ממש לצאת ולראות אנשים, זאת דרך טובה לשנות אווירה אחרי העבודה מהבית ולעבור לוייבים רגועים יותר". אווירת הלחץ והבהלה גרמה גם לכאלו שלא ממש יכולים לשתות בתקופה הקרובה אבל עדיין הרגישו צורך למלא את הבר הביתי. "בתשע עשר ככה מסיימים את כל הארגונים ואפשר לשבת להירגע עם כוס יין. זאת השגרה מאז שיש את התינוק", סיפר איתמר. "אגרתי בקבוקי יין לעת צרה, אבל אני לא שותה יותר - אם הייתי יכול הייתי שמח".
יש גם כאלו שההסגרות בבית דווקא עושה להם טוב, ודי מנצלים את המצב. "בעיקרון קניתי חמישה בקבוקי יין וכמה בירות, שיחזיק לשבועיים אבל הקצב הפך לבקבוק ביום", סיפרה צליל. "כל ארוחת צהריים מלווה ביין, כל הפסקה מגיעה עם בקבוק בירה". בכנות, זה נשמע כמו שגרה שכולנו היינו יכולים להתרגל אליה. לפתוח בקבוק יין כשאוכלים צהריים, בירה עם פרק קצר בנטפליקס בהפסקה. קצת מזכיר את איטליה בימים יפים יותר. "עכשיו אני בעיקר כועסת על עצמי איך לא קניתי ורמוט וג'ין. גם וויסקי אחד טוב. אם אני אצא מהבית שוב זה רק כדי לחדש אספקה. יותר דרינקים = פחות שעמום", הוסיפה צליל.
אז אווירת סוף העולם הכתה בנו ואנחנו, וכל עם ישראל, רצנו על המשקה הבטוח שלנו, היין. אותו משקה שיתאים בכל סיטואציה, לארוחת צהריים, לערב רגוע על הספה, ואפילו תוך כדי העבודה. אבל גם צליל הבינה לאחר כמה ימים ארוכים בבית, שבדיוק כמו שאתם לא קונים רק סוג אחד של פסטה לפני שאתם נכנסים להסגר, כך תנהגו גם כשאתם קונים אספקת אלכוהול. חשוב ללכת על מגוון רחב כמה שיותר, לכו תדעו מתי תהיה הפעם הבאה שתצאו מהבית.