לפעמים נדמה שעצם העיסוק בקניות ברשת הפך לסוג של פאסה. עם אינספור אתרי מכר מקוונים המיועדים להעדפותיה וכיסה של כל ביוטיניסטה, קשה לחשוב על אתר שיצליח להפיל את הגולשות המקומיות מהכיסא והמקלדת. אבל אם יש אחד כזה, הרי שזהו ladymakeup, או בשמו הנפוץ והמוכר יותר- "האתר הפולני". יצאנו לבדוק עם הבלוגרית @Beauty_in_between ומנהלת קבוצת הפייסבוק "האתר הפולני וכל מה שחם ברשת", על מה כל הרעש ואיך מצליח אתר קניות (ועוד כזה שפועל בפולנית!) להמשיך לעורר כזה סוג של עניין בשנת 2017.
אז על מה כל הבאזז, בעצם?
"'האתר הפולני'- הכינוי שדבק באתר לממכר קוסמטיקה בשם 'ליידימייקאפ' הוא הסנונית הראשונה אותה גילו בנות ישראל, אבל הוא לא בודד במערכה. גם מינטי שופ ופצ'ניולק היוקרתי יותר הצליחו להתחבב במחוזותינו. סוגיית הרכישות ברשת קיימת כבר זמן רב - השילוש הקדוש של מחירים אטרקטיביים, היצע מותגים רחב (שבחלקו לא קיים בארץ) והיכולת לערוך סקר שוק ולעשות שופינג בעודך לבושה בפיג'מה הוא שילוב שקצת קשה לנצח. האתרים הפולנים למיניהם רק העצימו את מה שכבר היה קיים ואף הדגישו עוד יותר את פערי המחירים המשמעותיים בין הארץ לחו"ל. מה שלי בעיקר קסם בליידיימייקאפ היה המגוון הגדול של מותגי דראגסטור מוצלחים ואהובים לצד מותגים מוכרים פחות ואפילן אנונימיים בחלקם שהצליחו להוכיח כי הם ראויים לכבוד הישראלי בזכות איכות ומחיר השווים לכל נפש. כל 'מתאפרת הרפתקנית' תשמח לשוטט באתר ולגלות בו את המציאות האלה בעצמה. את התגובות של מי שפוגשת לראשונה את ה'אתר הפולני' אפשר לסכם במילה אחת - 'שוק'. לא פעם נשאלתי האם המוצרים שם מקוריים ואיך יכול להיות שעלותם כה נמוכה. מי שרגילה לקנות קוסמטיקה בארץ, משפשפת בחוזקה את עיניה, מתאוששת מהתדהמה הראשונית ומשם הדרך להתמכרות קצרה מאוד. ראו הוזהרתן!".
הפוסט שפרסמת בנושא קנייה באתר הפולני בבלוג שלך זכה לכמות צפיות מטורפת. את יכולה להסביר למה?
"לפני כשנתיים סקרתי בבלוג שלי- Beauty in between, את רכישתי הראשונה באתר. הצגתי את השלל שנחת במשכני ועל הדרך הסברתי בפירוט את אופן ההזמנה ממנו (אני מודה שהוא עלול להיראות קצת מרתיע במבט ראשון בגלל השפה הזרה). אז נכון, כדי לבצע הזמנה בפועל צריך לעבור משוכה טכנית מינורית בהרשמה, אבל בעזרת הפוסט שלי (המלווה בצילומי מסך לפישוט העניינים), ניתן לעשות זאת בקלות. הפוסט המדובר זכה לכמות צפיות אסטרונומית הן בזכות היותו מדריך חובה לכל מי שעושה את צעדיה הראשונים בליידימייקאפ והן בשל העובדה שאני ממשיכה לעדכן אותו בהתאם לשינויים החלים מעת לעת באתר. ת'כלס, מי לא רוצה להזמין את המותגים שהיא כל כך אוהבת בשליש ממחירם בארץ?".
את חושבת שיש סיבה שדווקא הקהל המקומי מטורף כל כך על האתר הזה?
"הישראליות לא פרייאריות. הן למדו לקפוץ לפארם המקומי, להתאים לעצמן גוון מייקאפ או להתנסות בשפתון שקרץ להן, לחייך באדיבות לדיילת ולחזור הביתה להשלמת הרכישה ברשת. קבוצת הפייסבוק שאני מנהלת רק מוכיחה לי את זה כל יום מחדש בזכות כמות המצטרפות החדשות לשורותיה. הקבוצה עוסקת בקניות ברשת עם אוריינטציה פולנית מובהקת אך לא רק. פתחתי את הקבוצה כדי לתת מענה רחב יותר לשאלות אותן הייתי מקבלת באופן פרטי ולפרסם המלצות תכופות, מעבר לאלה המתפרסמות בבלוג. בקבוצה מפורסמים באופן תדיר מבצעים אטרקטיביים, חוות דעת של חברות הקבוצה, נשאלות שאלות בענייני יופי והיא מהווה בית חם לכל ביוטניסטה באשר היא".
באופן אישי עברת לגמרי לרכישה של מוצרי קוסמטיקה ברשת?
"את מרבית הרכישות שלי כיום אני מבצעת ברשת (יש לכך חסרון גדול, אי אפשר להסתיר כלום מהבעל) אך גם רועה בשדה המקומי כשיש סיבה טובה לכך. רכישה מושכלת המבוססת על ביצוע סקר שוק מקדים, מאפשרת לי לאתר אטרקציות גם כשהן נמצאות מתחת לאף וכן, קורה לפעמים שגם לפארמים יש מה להציע לנו, הן במותגים כחול-לבן והן במותגים זרים. אם כבר עסקנו בחסרונות, דעו כי רכישה אינטרנטית מאלצת את הרוכשות לאמץ ולאמן את שריר התאפקות שלהן וכן, לא לכל אחת זה מתאים. יש המעדיפות "ביד ומיד" ויש הסולדות מההתעסקות הבלתי נמנעת עם דואר ישראל."