מכוניות חשמליות והיברידיות חדשות צצות בכל יום כמו פטריות אחרי הגשם, אבל מכוניות עם הנעה באמצעות מימן שהופך לחשמל שמזין את המנועים של המכוניות ההידרוג'יניות לא ממש מופיעות באותו קצב. האם זה אומר שתעשיית הרכב העולמית וויתרה על הרעיון וכולה עסוקה רק בחשמל? התשובה היא בפירוש לא. לאחרונה זכינו לראות את ההונדה קלאריטי המימנית שיוצאת לקרב מול הטויוטה מיראי. כעת גם יונדאי חוגגת את השלמת הפיתוח של הג'יפון ההידרוג'יני שלהם שנקרא בשם קוד FCEV. למעשה, יונדאי החלה את הדרך שלה להנעה באמצעות מימן עם דגם מיוחד של הטוסון שהפך לסדרתי ונמכר בכמויות קטנות בדומה לטויוטה מיראי. אבל כעת מדובר במשהו אחר, מכונית שמביאה אתה יכולות ותכונות משופרות ומשודרגות שנלמדו לכל אורך התקופה מאז הטוסון המימני הראשון.
580 ק"מ בין התדלוקים
כמו בחשמל, כך גם בתחום המימני. יצרניות הרכב עובדות קשה על מנת שטווח הנסיעה יהיה ארוך ככל האפשר ועד כמה שיותר דומה לטווח של מכל דלק מלא. עניין אחר (פרט לבטיחות) הוא משך זמן התדלוק וגם כאן היעד הוא לתדלק את המכונית בפרק זמן קצר, כאילו שמדובר בתדלוק בנזין אותה תחנת דלק.לאחרונה התבשרנו כי מרצדס משקיעה ברכבים כאלה וגם בפתיחת תחנות תדלוק בגרמניה כשהיעד הוא להתרחב ולהקים עוד ועוד תחנות כאלה בשנים הבאות. יונדאי עשויה להרוויח מכך ולצנוח ישירות לשוק מוכן עד כמה שאפשר גם מבחינת דעת קהל וגם מבחינת תשתיות. הטווח החדש שהגיעו אליו ביונדאי למכונית בגרסת SUV הוא 580 ק"מ ואילו ההספק של המנועים החשמליים עומד על 161 כוחות סוס שהם 20% יותר מהטוסון המימני הקודם. נתון מרשים אחר שיונדאי הצליחה להגיע אליו הוא פיתוח מכל דלק מבודד קור שלא ישפיע על המימן והמכונית פעלה בניסוי מיוחד בטמפרטורה של מינוס 30 מעלות. תהליך התקנת מכל הדלק החדש זול יותר ויש לכך כמובן השפעה ישירה על מחירה של המכונית ואנחנו נציין כי בשונה מהטוסון המימני שקיבל שני תאי מימן, הפעם מדובר בשלושה תאים וזה גם מסייע לפי יונדאי בשיפור הנצילות של המימן ב-9%.
580 ק"מ בין התדלוקים
כמו בחשמל, כך גם בתחום המימני. יצרניות הרכב עובדות קשה על מנת שטווח הנסיעה יהיה ארוך ככל האפשר ועד כמה שיותר דומה לטווח של מכל דלק מלא. עניין אחר (פרט לבטיחות) הוא משך זמן התדלוק וגם כאן היעד הוא לתדלק את המכונית בפרק זמן קצר, כאילו שמדובר בתדלוק בנזין אותה תחנת דלק.לאחרונה התבשרנו כי מרצדס משקיעה ברכבים כאלה וגם בפתיחת תחנות תדלוק בגרמניה כשהיעד הוא להתרחב ולהקים עוד ועוד תחנות כאלה בשנים הבאות. יונדאי עשויה להרוויח מכך ולצנוח ישירות לשוק מוכן עד כמה שאפשר גם מבחינת דעת קהל וגם מבחינת תשתיות. הטווח החדש שהגיעו אליו ביונדאי למכונית בגרסת SUV הוא 580 ק"מ ואילו ההספק של המנועים החשמליים עומד על 161 כוחות סוס שהם 20% יותר מהטוסון המימני הקודם. נתון מרשים אחר שיונדאי הצליחה להגיע אליו הוא פיתוח מכל דלק מבודד קור שלא ישפיע על המימן והמכונית פעלה בניסוי מיוחד בטמפרטורה של מינוס 30 מעלות. תהליך התקנת מכל הדלק החדש זול יותר ויש לכך כמובן השפעה ישירה על מחירה של המכונית ואנחנו נציין כי בשונה מהטוסון המימני שקיבל שני תאי מימן, הפעם מדובר בשלושה תאים וזה גם מסייע לפי יונדאי בשיפור הנצילות של המימן ב-9%.
סוגיית המחיר
המכונית שנראית בהיבט החיצוני כמו כל דגם SUV אחר, עוצבה בקווים שמזכירים את היונדאי KONA החדש אולם המחיר לא יהיה קרוב אפילו ל-KONA. למרות שאין עדיין מחיר רשמי למכונית, ברור כי היא לא תהיה עממית אך לקוריאנים של יונדאי יש זמן והם לא ממהרים לשום מקום. בשנה הבאה יחל ייצורה של המכונית בדרום קוריאה ולאחר מכן היא תיוצר גם בארה"ב ובאירופה. ביונדאי מאמינים שניתן יהיה להרחיב את השוק של המכוניות ההידרוג'ניות ולהגיע גם לסין, אבל הדרך לשם עדיין ארוכה.
המכונית שנראית בהיבט החיצוני כמו כל דגם SUV אחר, עוצבה בקווים שמזכירים את היונדאי KONA החדש אולם המחיר לא יהיה קרוב אפילו ל-KONA. למרות שאין עדיין מחיר רשמי למכונית, ברור כי היא לא תהיה עממית אך לקוריאנים של יונדאי יש זמן והם לא ממהרים לשום מקום. בשנה הבאה יחל ייצורה של המכונית בדרום קוריאה ולאחר מכן היא תיוצר גם בארה"ב ובאירופה. ביונדאי מאמינים שניתן יהיה להרחיב את השוק של המכוניות ההידרוג'ניות ולהגיע גם לסין, אבל הדרך לשם עדיין ארוכה.