לצד הפריחה של רכבי הפנאי הקומפקטיים, בשנים האחרונות היה נדמה שמקומם של רכבי ה-SUV הולך ונעלם. ובכן, כפי שעולה מתערוכת ניו יורק הדינוזאורים עדין איתנו, כאשר דווקא בעיר הצפופה ונטולת החניה הוצגו מספר רכבי SUV מגודלי מידות ומוחצנים, בדיוק כפי שהקהל האמריקאי אוהב.
לינקולן נביגייטור
לנביגייטור שמורה זכות ראשונים כאשר שדרג בשנות ה-90' את ה-SUV הגדול של פורד למחוזות הפרימיום עם שפע של עור, עץ ופינוקים חשמליים. הדור החדש של הנביגייטור מתבסס על הפלטפורמה של הפורד אקספדיישן וה-F150 החדשים, וכמותם עושה שימוש במנוע אקובוסט V6 כפול מגדשים עם הספק של כ-450 כ"ס יחד עם תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת עשרת יחסי ההעברה שפותחה בשיתוף עם ג'נרל מוטורס.
העיצוב הוא לינקולן קלאסי, עם שפע של כרום מנצנץ ולא רב בשבכה הגדולה כשניתן למצוא אזכורים גם לקונספט קונטיננטל שהוצג בשנה שעברה. בתא הנוסעים יאפשר הנביגייטור מרחב לשמונה נוסעים כולל נהג עם שפע של אבזור יוקרתי החל ממערכת מולטימדיה מתקדמת בשילוב 20 רמקולים, מושבים מתכווננים ומחוממים מרופדי עור, צמד מסכי "10 לשורת המושבים השניה וחיבור אינטרנט אלחוטי היכול לתמוך בעשרה מכשירים שונים.
לינקולן נביגייטור
לנביגייטור שמורה זכות ראשונים כאשר שדרג בשנות ה-90' את ה-SUV הגדול של פורד למחוזות הפרימיום עם שפע של עור, עץ ופינוקים חשמליים. הדור החדש של הנביגייטור מתבסס על הפלטפורמה של הפורד אקספדיישן וה-F150 החדשים, וכמותם עושה שימוש במנוע אקובוסט V6 כפול מגדשים עם הספק של כ-450 כ"ס יחד עם תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת עשרת יחסי ההעברה שפותחה בשיתוף עם ג'נרל מוטורס.
העיצוב הוא לינקולן קלאסי, עם שפע של כרום מנצנץ ולא רב בשבכה הגדולה כשניתן למצוא אזכורים גם לקונספט קונטיננטל שהוצג בשנה שעברה. בתא הנוסעים יאפשר הנביגייטור מרחב לשמונה נוסעים כולל נהג עם שפע של אבזור יוקרתי החל ממערכת מולטימדיה מתקדמת בשילוב 20 רמקולים, מושבים מתכווננים ומחוממים מרופדי עור, צמד מסכי "10 לשורת המושבים השניה וחיבור אינטרנט אלחוטי היכול לתמוך בעשרה מכשירים שונים.
האנקלייב של ביואיק הוא יותר קרוסאובר SUV, אך עדין מדובר בכלי עצום החביב על הטעם האמריקאי. הדור החדש של האנקלייב שנחשף בניו יורק מתבסס על השברולט טראוורס החדש שנחשף לפני מספר חודשים בתערוכת דטרויט ומהווה למעשה גרסה מהודרת ואלגנטית יותר שלו.
העיצוב השמנמן והמעוגל מסווה במקצת את העובדה שהאנקלייב הוא קרוסאובר עצום ממדים שהדור החדש שלו אף גדול יותר מקודמו, עם תוספת של 7 ס"מ לאורך שצמח ל-519 ס"מ ו-5 ס"מ לבסיס הגלגלים שאורכו 307 ס"מ (מידות כשל מרצדס S קלאס עם בסיס גלגלים מוארך).
על ההנעה אחראי מנוע V6 אטמוספרי בנפח 3.6 ליטר המספק 302 כ"ס עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה ואופציה להנעה כפולה לצד ההנעה הקדמית.
האנקליב יציע לשבעת נוסעים מערכת מולטימדיה מתקדמת, שפע מסכים דיגיטליים ואבזור רב. עבור מי שלא יסתפק בכך תוצע גם גרסה מפוארת במיוחד תחת השם Avenir שבה גימור עור מהודרים ומוקפדים יותר ומערכות שמע יוקרתיות עתירות רמקולים – בקיצור אווירה של קאדילאק עם סמל של ביואיק.
לצד הנביגייטור והאנקיילב חדשים הציגה אינפיניטי את ה-QX80 מונוגרף, קדימון לדור הבא של ה-QX80 שהוא הגדול בסדרת רכבי הפנאי/SUV של מותג היוקרה היפני. המונוגרף לא מנסה להסוות את היותו של ה-QX80 קרנף גדול מידות עם אורך של כחמישה מטרים ופרופורציות של האנגר.
עם זאת מעצבי אינפיניטי ניסו להעניק למונוגרף מראה זורם יותר המתקשר לקו העדכני והספורטיבי של המותג המוכר מדגמי ה-Q50 ו-Q60,זאת על ידי טיפול בפרטים שמעבר למראה לצללית הקובייתית.
כך למשל מצידי השבכה הקדמית העצומה ישנן יחידות תאורת LED צרות שעוצבו בהשראת עין אנושית ומשתלבות בכנפיים המנופחות, הקורה הקדמית מושחרת כדי להעניק מראה של גג "צף" והקורה האחורית מוטה בזווית כדי להראות מראה דינמי. כדי לטשטש במעט את הגודל מצויד המונוגרף בחישוקי ענק בקוטר "24 שנראים סבירים למדי בהתחשב בגודלו.
סביר להניח שעיצובו של ה-QX80 הסדרתי שיופיע במהלך שנת 2018 יהיה קרוב לזה של דגם התצוגה.