![sportFive698865 (צילום: ספורט 5) sportFive698865 (צילום: ספורט 5)](https://img.mako.co.il/2018/05/14/698865_C.jpg)
![(צילום: getty) (צילום: ספורט 5) (צילום: getty) (צילום: ספורט 5)](https://img.mako.co.il/2018/05/14/831047_C.jpg)
המסלול בשנגחאי מארח את הסבב החל משנת 2004 וכולל מספר מאפיינים של המסלולים המודרנים רק ב״גדול יותר״. גולת הכותרת של המסלול בשנגחאי הינה הישורת האחורית הסופר ארוכה שלפניה פנייה ארוכה ומשופעת שאמורה להקל על המכוניות לעקוב אחרי המכונית שלפניהן אל תוך הישורת ובכך להקל על עקיפות. אם המכוניות החדשות תתקשנה לעקוף במקום שכזה, אז כל הנורות האדומות אצל הרשויות יהפכו לאזעקות רועשות.
הפתרון המיידי יהיה הארכת אזורי ה DRS במסלולים הבאים, אבל רוס בראון יצטרך לדפוק זה בזה את הראשים של אנשי הקבוצות ושל ה FIA בכדי למצא פתרונות אמיתיים בטווח הארוך. ה FIA יחד עם יצרני המנועים כבר החלו בחיפוש אחרי מנוע עתידי שיתאים לכולם מבחינת מחיר ותדמית, אבל למעשה כולם יצטרכו קודם למצא פתרון לשאלה המתבקשת האם הפורמולה 1 היא ספורט בידורי שאינו חייב קשר למכוניות הכביש או מקדם מכירות ליצרני הרכב ומכאן מחוייב להתפתחויות בתעשיית הרכב העולמית, כגון הפחתת זיהום ובעתיד נהיגה אוטונומית?!?
זאת שאלה שיורדת לשורש העניין שכן, מהי הפורמולה 1? אליפות העולם לנהגים או ליצרנים? אם לנהגים, אזי בוודאי שאין מקום בעתיד לנהיגה אוטונומית ומכאן שאפשר כבר עכשיו להתחיל לנתק את הקשר לתעשיית הרכב, לחזור למנועים ישנים, רועשים ומרגשים ואז לנפנף לשלום לרב יצרני הרכב, בוודאי בטווח הארוך. האפשרות השנייה תקרב את הפורמולה 1 לפורמולה E. אולי בטווח הקרוב עדיין לא צריכה ליפול הכרעה ואולי יש יצרנים שעדיין יוכלו להצדיק השקעת עתק בפורמולה 1 גם ללא קשר ישיר למכוניות כביש, אבל בסוף הם יצטרכו להחליט לגבי עצמם (מכוניות פרארי חשמליות ואוטונומיות לכביש?!?) ולגבי השתתפותם בפורמולה 1.
![(צילום: getty) (צילום: ספורט 5) (צילום: getty) (צילום: ספורט 5)](https://img.mako.co.il/2018/05/14/831048_C.jpg)
פירלי מביאים לשנגחאי את צמיגי המידיום, סופט והסופר סופט (דרגה אחת קשה יותר מאשר באוסטרליה). ב Q3 הנהגים מחוייבים להשתמש בסופר סופט ואילו במירוץ להשתמש לפחות בסט אחד של סופט או מידיום. הצמיגים הוכיחו עמידות גבוהה באוסטרליה ולמרות שבשנגחאי הצמיגים עומדים בפני מאמץ רב הרבה יותר, בעיקר בפניות הארוכות ובעיקר הצמיג הקדמי שמאלי, עדיין צפוי שהנהגים והקבוצות יעדיפו את האסטרטגיה עם כמות העצירות המועטה ביותר שהאימונים יראו שאפשרית.
במצב הזה, בתחילת המירוץ יצטרכו הנהגים לשמור על הצמיגים הרכים מהדירוג. באוסטרליה פטל בפרארי נהנה בעניין הזה מיתרון על המילטון ודחף את המרצדס להחלפת צמיגים מוקדמת שהכריעה את המירוץ. בשנגחאי, לעומת זאת, קשה לדמיין שמכונית עם יתרון מהירות כפי שהיה להמילטון על וורשטאפן, לא תצליח לעקוף. אם זה יקרה שוב, אז זאת כבר לא תהיה אזעקה אצל הרשויות, אלא פאניקה.
![(צילום: getty) (צילום: ספורט 5) (צילום: getty) (צילום: ספורט 5)](https://img.mako.co.il/2018/05/14/831049_C.jpg)
קבוצות המרכז עשויות לעבור את המהפך הגדול ביותר ביחס לתוצאות באוסטרליה שכן ההפרשים גם כך מזעריים. וויליאמס הפגינו יתרון במירוץ ובדירוג מאסה היה מזנק כטוב מכל ״קבוצות המרכז״ אילולא ההקפה המהממת של גרוז׳אן בהאס. בשנגחאי הקפות כאלה תהיינה הרבה יותר קשות ויתרון טכני קשה לנצחון. השאלה למי היתרון? לקבוצות עם מנועי מרצדס יתרון הכוח, אבל האס טוענים לביצועים מהממים ממנועי הפרארי החדשים. מצד שני עדיין יש להם בעיות עם הבלמים והאמינות. פורס אינדיה יהיו סוס שחור שם, אבל כנראה יותר במירוץ מאשר בדירוג.
מאחור מקלארן מכינה את עצמה לסופ״ש קשה. בשנגחאי לא יהיה איפה ״להחביא״ את חסרון הכוח של ההונדה. מנגד, בשנגחאי עשוי בהחלט לרדת גשם במהלך הסופ״ש. מקלארן מתפללים לכך. בכל מצב אחר הם בוודאי יתקעו מאחור במאבק עם הסאוברים, שגם במירוץ זה לא יכללו את פסקל וורלין הפצוע. גיאובנאצי יהיה המחליף שוב והשמועות לגבי ורלין חוגגות.
אלו הן הרבה שאלות ומה שנותר זה לקוות לתשובות מרתקות על המסלול!