הגראן פרי האוסטרלי נערך על מסלול הרחובות הזמני בפארק אלברט במלבורן החל משנת 1996 (זוכרים את התאונה בזינוק של מרטין בראנדל והג׳ורדן שהתפרקה לשניים). לפני כן הגראן פרי נערך ברחובות אדלייד על תוואי שאפשר קצת יותר עקיפות. תוואי המסלול במלבורן שנטול ישורות ארוכות ובעל פנייה מהירה אחת בלבד, מקשה על עקיפות וגם בעל תכונות אספלט שונות ממסלולים ייעודים. התוצאה הינה שביצועי המכוניות במלבורן עשויים להיות שונים במקצת מהביצועים האופטימליים שלהן על מסלולים ייעודיים. זה בכל אופן יהיו התירוץ והתקווה של מי שלא יפגין ביצועים טובים. צריך גם לזכור שבאוסטרליה עכשיו סוף הקיץ ובכל מקרה, תושבי מלבורן נוטים להגיד שבתקופה זו של השנה ניתן לחוות את כל 4 העונות ביום אחד. התחזית הינה ליומיים מעוננים עם סיכוי גבוה לגשם בשישי-שבת ומזג אוויר מעורב בראשון.
מעט השתנה מתום האימונים בברצלונה. הקבוצות ניתחו את הביצועים וייתכן שגם הספיקו לשלוח חלקים משופרים לאוסטרליה. רדבול במיוחד ידועים בכך. מרצדס החליטו להשתמש במנועים החדשים שהוכיחו את עצמם וגם רנו לוקחים סיכון עם המנועים החדשים, למרות שסבלו מכמה תקלות נשנות באימונים. עד כמה כל יצרן יאמץ את המנועים זו כבר החלטה אחרת. צריך לזכור שהפחתת לחץ מהמנועים הינה בעלת השפעה בריבוע ואף יותר מכך, שכן למעשה העזרים החשמליים זקוקים לכל האנרגיה האפשרית מפעולת מנוע הטורבו וכך הפחתת כוח באחד מפחיתה גם בצד החשמלי. הונדה למדו את זה בשנתיים האחרונות, אבל התכנון החדש שלהם התגלה כעוד יותר בעייתי מהקודם. אוסטרליה תהיה עבורם ועבור מקלארן המשך אימוני הטרום עונה.
רדבול יגיעו משופרים ביחס לברצלונה וימשיכו להשתפר כל העונה. מנוע הרנו עשוי להיות החולשה היחסית שלהם. פרארי חייבים להוכיח שהביצועים באימונים היו אמיתיים מיד בפתיחת העונה וכמובן להמשיך להשתפר במהלך העונה ולא כמו בעונה שעברה.
מאחורי שלושת הגדולות, תמשיך להתחולל מלחמה צמודה בין וויליאמס, פורס אינדיה, רנו, טורו רוסו והאס. כל סוף שבוע קבוצה אחרת עשויה לככב והקרבות על המסלול יהיו צמודים ומרים. אקשן לעולם לא חסר כאן. טכנית בברצלונה, וויליאמס הפגינה יתרון קל, אבל כאמור, מאפייני המסלול במלבורן שונים ועשויים לטרוף את הקלפים.
בשישי/שבת נגלה גם האם נותרו שערוריות טכניות לא פתורות. פרארי בחנה את חוקיות המתלים המתוחכמים של מרצדס ורדבול. האחרונה בחנה את ביצועי העל של מנועי מרצדס בדירוג, בטענה שיש שימוש בשריפת שמן בכדי לייצר חום נוסף לשימוש העזרים החשמליים. נקווה שהשערוריות הללו לא תשפענה על המירוץ ונקווה גם להצלחת התקנות החדשות בלאפשר מירוצים מרתקים יותר עם עקיפות וכמובן תחרות אמיתית על הנצחון בין לפחות שתי קבוצות.