היסטוריה. שוב. ארבעה מירוצים לסיום העונה ויש אלוף עולם חדש/ישן בפורמולה 1 אחרי שסבסטיאן פטל קטף הבוקר (ראשון) תואר שני ברציפות והפך לאלוף הצעיר ביותר בהיסטוריה (24) שזוכה בשני תארים BACK TO BACK.
אשתקד, פטל הגיע למירוץ האחרון של העונה באבו דאבי מהמקום השלישי וניצל הופעה מזעזעת של פרננדו אלונסו כדי לקחת את האליפות בהפרש של ארבע נקודות בלבד. הפעם בסוזוקה, יפן, הפער של אלוף העולם שהגיע מהמקום הראשון כבר היה גדול הרבה יותר והוא היה זקוק לנקודה אחת בלבד כדי להבטיח אליפות.
פטל זינק מהפול פוזישן, ולראשונה העונה סבל מהחלפות צמיגים בעיתיות ולא חלקות כפי שאפיינו את רד בול. מי שאמרו תודה עם ג'נסון באטן (זינק שני) ופרננדו אלונסו (זינק חמישי) שעקפו את האלוף כדי לסיים מעליו בפסגה, אך בייבי-שומי מצידו לא ממש התרגש, הוא ידע שגם המקום העשירי מספיק לו ולא נלחם יותר מדי מול השניים, שימשיכו להיאבק ביניהם בארבעת המפגשים הבאים על המקום השני בסיום העונה.
לאחר המירץ אמר פטל כשהוא מאוד מתרגש: "היתה לנו עונה נפלאה, למרות שהיא עוד לא נגמרה. המירוץ היום היה קשה, לא הסתדרנו עם הצמיגים ובסוף שכבר תפסתי שליטה על הרכב לא הצלחתי לעקוף את פרננדו אלונסו ואני מברך אותו ואת ג'נסון באטן על מירוץ נהדר".
כשהגיע לשלב התודות, פטל שלף את דמעות השמחה ואמר בגרון חנוק: "לזכות כאן באליפות זה בלתי נתפס, אני כל-כך שמח. מודה לכל אנשי הצוות שמלווים אותי בכל יום בשבוע, הם הסיבה מאחורי העונה החזקה הזו. היינו העונה כל פעם צעד אחד לפני היריבים, אין כאן סודות, זה היה המפתח".
אירוע בולט נוסף שהתרחש היה הקרב בין פיליפה מאסה ללואיס המילטון שמתחיל לגבש לעצמו את טייטל הקרב הכי 'מלוכלך' בסבב. הפעם השניים נגעו קלות אחד בשני כשחלק מהרכב של הברזילאי מתעופף, זאת לאחר ספק חסימה חוקית של הבריטי.
העונה עוד לא הסתיימה, אבל קשה שלא לפתוח בשלב הסיכומים. ארבעת המירוצים שנותרו יהיו בגדר אימונים לקבוצות הגדולות שינסו לבחון שינויים כאלו ואחרים לקראת העונה הבאה, כשיש גם את המאבקים על מקומות 2 ו-3 על הפודיום בסיום העונה.
בכל אופן, על סמך המירוצים האחרונים של העונה, הפערים בין רד בול למקלארן הצטמצמו באופן ניכר ואם זה מה שנראה גם בעונה הבאה, תהיה לנו עונת פורמולה 1 מוצלחת עוד יותר. פרארי? גם שם יודעים שרק אלונסו לא יספיק והם חייבים להחתים נהג תחרותי אחר במקום מאסה שחוץ מקצת אקשן עם המילטון, לא תרם כלום לעונה הזו.
דירוג הנהגים לאחר גרנד פרי סוזוקה
1. סבסטיאן פטל (רד בול) – 324 נקודות, זכה באליפות.
2. ג'נסון באטן (מקלארן) – 210 נקודות.
3. פרננדו אלונסו (פרארי) – 202 נקודות.
4. מארק וובר (רד בול) – 194 נקודות.
5. לואיס המילטון (מקלארן) – 178 נקודות.