נהג הפורמולה 3, אלון דאי, לקח בסוף השבוע הזה פסק זמן מהנופים אליהם הוא רגיל בעונה האחרונה ויצא להתחרות בסבב אליפות אירופה על המסלול בנוריסרינג, בסוף השבוע הנחשב ליוקרתי ביותר בסבב.
בזמן שסבב ה-ATS בו הוא לוקח חלק נמצא בפגרה בת חודשיים, דאי ניצל את האפשרות כדי להתחרות בנוריסרינג, מסלול המקביל במראה לזה של מונטה קרלו, מונקו, מירוץ הרחובות היוקרתי של הפורמולה 1.
מבחינת דאי מדובר בצ'אנס נהדר לצוד את עיניהם של הספונסרים השונים, בשל חשיבות סוף השבוע הזה אשר מושך תשומת לב מרכזית. לצורך העניין, מי שמחזיק בזמן הטוב ביותר על המסלול בנוריסרינג הוא נהג המבחן של פורס אינדיה כיום, ניקו הולקנברג, שהיה חלק מקבוצת וויליאמס בשנה שעברה. הולקנברג עשה את הפריצה שלו במסגרת הסבב הזה וב-2008 אף הוכתר כאלוף אירופה.
והיום, הגיע תורו של הנהג הישראלי הצעיר לפקוד את המסלול. עם רכב חדש, צמיגים חדשים וחוויית מירוץ שונה לחלוטין, עלה דאי בבוקר לאימון והתברג בצמרת כשהוא מסיים במקום החמישי. אלא שחוסר מזל מצער עם פתיחת מקצה הדירוג פגע בו משמעותית. המקצה החל ותיבת ההילוכים סירבה לעבוד, אלון כתוצאה מכך נאלץ לבלות את רוב המקצה ברחבת הטיפולים.
כשכבר הצליחו לאלתר פתרון זמני ברכבו, הוא יצא אל מסלול רטוב בשל הגשמים וקבע זמן שהספיק לו רק בשביל המקום ה-11, ממנו יזנק במירוץ הראשון מחר (שבת). יהיה זה מירוץ אחד מתוך שלושה שיערכו מחר ובראשון. התקווה הגדולה היא שבעזרת נהיגה איכותית דאי ישפר מקומות שיאפשרו לו להתברג בצמרת, בתקווה להרשים את הצופים שיעקבו בדריכות ויחפשו כישרונות בהם כדאי להשקיע.
יש לציין שדאי שייך לאקדמיה של ה-FIA, התאחדות הספורט המוטורי, ככה ששמו לא חדש ל"סקאוטים" השונים שיפקדו את המסלול בסוף השבוע. לאחר מקצה הדירוג, דאי סיפר ל-ONE על התחושות: "אין לי מה להפסיד בתחרות הזאת, אני לא מתחרה על האליפות כמו נהגים אחרים. זו התחרות הכי יוקרתית בסבב ככה שחשוב לי להצליח. מבחינתי, הכל שונה. הרכב, התנאים, זה לא דומה למכונית לה אני רגיל ורואים את זה גם מבחינת הקבוצה. אני מקווה להצליח יותר מחר ולתקן את הנזק".