פוטבול, הבית הלבן, ספרינגסטין, נייקי, מקדונלדס, מדונה, קוקה קולה, מייקל ג'ורדן, ניו יורק. מה המשותף לשמות הבאים ואיזה מהם בכל זאת יוצא דופן ומדוע? התשובה לחלק הראשון של השאלה היא ארצות הברית של אמריקה. זה קל. אלו אבני היסוד אותם מכיר, שומע, רואה וטועם כל אמריקאי כבר שנים רבות, ובהם הוא מתגאה ומנפנף מול כל העולם, למען יראו ויראו מהאימפריה שהביאה לכל מקום עלי פלנטה את כל הטוב הזה.
רוב המונחים המוזכרים מעלה אינם משתנים או מתפתחים יותר מדי עם הזמן, וטוב שכך. הרי אף אחד לא באמת רוצה לטעום קולה ירוקה או לשמוע את "הבוס" זונח את הרוק אנד רול לטובת מוסיקה מזרחית. ו...מישהו הזכיר את קריירת הבייסבול של מייקל ג'ורדן?
נייקי היא התשובה לחלקה השני של השאלה. היא לא מפסיקה להוסיף גוונים ואלמנטים, ולהתפתח. החברה כבר מזמן לא מזוהה רק עם נעלי ספורט וגם לא עם ביגוד ואביזרי משחק. נעל ששוקלת 160 גרם בלבד, אחת אחרת שמורכבת אך ורק מחוטים שזורים זה בזה בלי תפר אחד, חליפת ריצה מכף רגל ועד צוואר שעליה בועות קטנות ושקעים המדמים מעטפת שטח פנים של כדור גולף - אלה חלק מהחידושים הגדולים בתחום לבוש הספורט שישרתו את גדולי הספורטאים של היום.
Flyknit, Pro TurboSpeed, Hiper Elite Jersey - המונחים האלו שמייצגים מוצרים המגלמים אולטמטיביות בהבנת צרכי הספורטאי מתחברים לרשימה מרשימה של חידושים ספורטיביים ואופנתיים אותם מציגים ראשי החברה בימים אלה באירוע מיוחד שמתפרש על פני יומיים בניו יורק כחלק מהצגת קולקציה רב תכליתית לקראת המשחקים האולימפיים שיערכו הקיץ בלונדון.
נבחרת הכדורגל של ברזיל, נבחרות האתלטיקה הקלה והכדורסל של ארה"ב כבר נהנות מהמוצרים החדשים של נייקי ומעידים שאלה הופכים אותם קלים ומהירים יותר, מנתרים גבוה יותר ומגיעים רחוק יותר מאי פעם. התוצאות הרישמיות, בקרוב מאד במגרשים ובאצטדיונים.