מעל ארבעה חודשים חיכו אוהדי הפורמולה 1 לפתיחת העונה החדשה ועושה רושם שההמתנה היתה שווה כל רגע. הבוקר (ראשון) נערך המירוץ הראשון לעונת 2011 במלבורן, אוסטרליה ואומנם שם המנצח, סבסטיאן פטל, מוכר היטב, אך לא מעט דרמה נרשמה במירוץ בו הוא זכה.
כבר בזינוק קיבלנו לא מעט תהפוכות בדירוג. אלוף העולם שמר על הפול פוזישן שלו, גם לואיס המילטון שמר על המקום השני שלו ובדומה אליהם, מארק וובר נשאר שלישי אך הסיפור התרחש מאחור. פרננדו אלונסו בזינוק נוראי ולא אופייני הידרדר עד למקום התשיעי ואיפשר לפיליפה מאסה שזינק שמיני, להגיע עד למקום החמישי.
הברזילאי של פרארי ניהל קרב עיקש ומרתק במשך 13 הקפות עם ג'נסון באטן עד שזה עקף אותו בצורה לא חוקית, עליה הוא גם נענש לאחר מכן וכתוצאה מאיבוד המקום המדובר, גם ויתר לאלונסו שהתאושש מעט והתקדם למקום השישי.
עוד אחד מהנהגים שהתוצאה שלהם במירוץ הושפעה מהזינוק היה מיכאל שומאכר. הנהג הכי גדול שידע הענף בכל הזמנים הסתבך בפנייה הראשונה עם חיימה אלגוסווארי מטורו-רוסו, איבד את הגלגל הימני אחורי שלו ונזרק עד למקום האחרון. אחרי שבהקפה ה-14 כבר שימש כסמן אחורי לפטל והמילטון, הגרמני ניסה למשוך עוד מספר הקפות ובסופו של דבר פרש כשבאותו הזמן דורג במקום ה-20, אחד לפני האחרון.
גם רובנס באריקלו וניקו רוזברג דאגו לספק מספר רגעי היי-לייט, כאשר הברזילאי גרם לגרמני לפרוש אחרי תאונה באשמתו הישירה של נהג וויליאמס ואחרי 25 הקפות מרצדס, לה צפו דברים גדולים העונה, נותרה ללא נהג על המסלול.
קבוצה נוספת לה צופים דברים גדולים העונה היא רנו. בעוד ניק היידפלד הראה שהגיל כנראה עשה את שלו (מקום 14), ויטאלי פטרוב הרוסי רשם יום נפלא ואחרי שעלה בזינוק מהמקום השישי לרביעי, ניצל מירוץ גרוע של מארק וובר כדי להגיע לפודיום בדרך למקום השלישי.
ואיפה לא זכינו לעניין? כמובן, בשורה הראשונה של המובילים. פטל והמילטון החליפו ביניהם מקומות רק כשכל אחד מהם נכנס אל רחבת הטיפולים, אך מאבק ישיר ביניהם לא ראינו. היו רגעים בהם המקלארן של לואיס היתה חזקה יותר ורגעים בהם לא התקרבה בכלל ל'קיילי השובבה' של סבסטיאן, כשיש לציין שהבריטי סיים את המירוץ עם נזק לרצפת הרכב, מה שהאט אותו משמעותית ב-20 ההקפות האחרונות.
בסופו של יום, אלוף העולם פותח את עונת ההגנה על התואר שלו עם ניצחון מרשים וחלק, המילטון נעמד לצידו בדיוק כמו בסיום העונה הקודמת וויטאלי פטרוב רשם את ההפתעה הגדולה. פרארי? היא יוצאת ברגשות מעורבים מאוד. הנהגים שלה ניהלו רע את המירוץ שלהם, אך גם קבעו את ההקפות המהירות ביותר, מה שאומר שיש פתח לתקווה לקראת ההמשך.
יש לציין שסרחיו פרס, המקסיקני המפתיע של סאובר, סיים בהתחלה במקום השביעי המפתיע כשמאחוריו קאמוי קובייאשי, חברו לקבוצה. השניים הדהימו את כל הצופים, אך לאחר ערעור שהוגש בסיום המירוץ הם נפסלו, מה שהרים את פיליפה מאסה וסבסטיאן בואמי למקומות 7 ו-8 והכניס לעשירייה את אדריאן סוטיל ופול די רסטה, נהגי פורס אינדיה. אגב, סיבת הפסילה: אלמנט שהורכב על הכנף הימנית והשפיע על ביצועי המכונית שלא על פי התקנות.
דירוג הנהגים לאחר אוסטרליה
1. סבסטיאן פטל (רד בול) – 25 נקודות.
2. לואיס המילטון (מקלארן) – 18 נקודות.
3. ויטאלי פטרוב (רנו) – 15 נקודות.
4. פרננדו אלונסו (פרארי) – 12 נקודות.
5. מארק וובר (רד בול) – 10 נקודות.
6. ג'נסון באטן (מקלארן) – 8 נקודות.
7. פיליפה מאסה (פרארי) – 6 נקודות.
8. סבסטיאן בוואמי (טורו-רוסו) – 4 נקודות.
9. אדריאן סוטיל (פורס אינדיה) - 2 נקודות.
10. פול די רסטה (פורס אינדיה) - נקודה אחת.