הקטע ה-13 של הטור דה פראנס כלל את ה-"קול דה אוביסק", העליה הנחשבת לקשה ביותר בטור של 2011. למרות זאת דווקא תור הושובד, הספרינטר המצוין, הוא זה שחצה ראשון את קו הסיום בזמן של 3.47.36 שעות.
המועמדים הבכירים לניצחון שמרו האחד על השני לאורך כל השלבי הקטע והגיעו ביחד עם הפלוטון, 7.37 דקות אחרי המנצח. תומס ווקלר ימשיך ללבוש את החולצה הצהובה גם מחר והוא מוביל את הדירוג המצטבר בזמן של 55.49.57 שעות.
פרנק שלק נמצא במקום השני, קאדל אוואנס רחוק 2.06 דקות במקום השלישי, אנדי שלק במקום הרביעי, איוון באסו חמישי ואלברטו קונטאדור רחוק ארבע דקות מהמוביל במקום השביעי.
הסיפור של היום היה ג'רמי רוי. הצרפתי הוביל בפער ניכר לאורך שלבים רבים של הקטע ה-13, אך שניים וחצי קילומטרים לסיום הדביק אותו תור הושובד שפרץ בצורה מרשימה מאוד ונטל את ההובלה. בסופו של דבר ולקול תשואות הקהל המקומי, חצה רוי את קו הסיום שלישי ולפניו הגיע דוד מונקוטי שחצה את הקו עשר שניות אחרי הושובד.
תור הושובד, שכבר לבש את החולצה הצהובה במשך שבעה ימים רצופים, היה נרגש בסיומו של הקטע: "זה הרגע הכי טוב בקריירה שלי, זה ענק לזכות בקטע הקשה הזה הכולל את ה-"קול דה אוביסק", אני כל כך שמח".
מארק קאבנדיש שמר על החולצה הירוקה והוא מוביל את טבלת הספרינטרים עם 264 נקודות. חוסה חואקין רואחס הספרדי במקום השני עם 251 נקודות ו-11 נקודות אחריו נמצא פיליפ ז'ילבר, במקום השלישי.
החולצה המנוקדת ממשיכה להחליף בעלים ומחר ילבש אותה ג'רמי רוי, שהרוויח נקודות טיפוס רבות בעקבות הגעתו ראשון לפסגת העליה המפרכת ומלאת העננים. רוי הדיח מהפסגה את סמואל סאנצ'ז שירד למקום השני. פרנק שלק אחד המועמדים הבכירים לזכות בטור כולו, מאייש את המקום הרביעי עם 24 נקודות.
מחר יגיע הטור ליום הטיפוס האחרון בפירנאים, שש עליות רציניות מחכות לרוכבים במסלול הנמתח על 168.5 קילומטרים. הראשונה בהן כבר אחרי 26 קילומטרים ומדורגת בקטגוריית הקושי 2, השניה הנפרסת לאורך של 14 קילומטרים מדורגת בדרגת הקושי 1, בקילומטר ה-94 של היום תגיע העליה השלישית, 15 קילומטרים לאחר מכן העליה הרביעית ובקילומטר ה-118 תגיע העליה החמישית והלפני אחרונה.
לסיום יטפסו הרוכבים את ה-"פלאטו דה באייל", שפסגתו נמצאת בגובה של 1700 מטרים מעל פני הים, עליה המדורגת בקטגוריית הקושי הקשה ביותר (HC) ואורכה הוא 15.8 קילומטרים. לאחר שלב זה אמורים להיחשף המועמדים הסופיים לניצחון אך אסור לשכוח את רכס האלפים שממתין בשלבים המאוחרים יותר של המירוץ.