זה לא סוד שעולם הכדורגל משקיע את מירב המאמצים השיווקיים כדי להגיע אל נתח הקהל העצום בשווקים המתעוררים של אסיה. מועדוני העלית של אירופה כמובן יודעים זאת ומקפידים לעשות סיבובי הופעות ראווה במזרח אסיה בפגרה, לקראת תחילת העונה, כאשר הסיבה אינה גיבוש או הכנה מקצועית אלא כלכלית נטו.
הקיץ הזה כמעט כל מועדון שמכבד את עצמו יצא למסע להגדלת החשיפה בשווקי אסיה, כאשר גם נבחרת אחת מחוץ לאירופה תתכבד במסורת הזאת.
מנצ'סטר יונייטד פתחה את עונת הטיולים לאסיה לפני שבועיים כשנחתה בהונג קונג, ומאז הספיקו השדים האדומים לשהות גם בסין, אינדונזיה, תאילנד וסינגפור.
ארסנל וליברפול יפתחו את עונת הנסיעות בשבוע הבא, כשיגיעו לקואלה לומפור, בירת מלזיה. ליברפול תמשיך משם לסין, שתארח בחודש הבא גם את ריאל מדריד ואת שתי הקבוצות של העיר מילאנו, אינטר ומילאן, לטורניר מיוחד באצטדיון הציפור בבייג'ין.
גם צ'לסי, בלקבורן ואסטון וילה ישתתפו בטורניר בהונג קונג. בנוסף, נבחרת ארגנטינה עם ליאו מסי תקיים בספטמבר שני מפגשי ידידות ביבשת המאוכלסת ביותר בעולם, הראשון בהודו (כלכותא) מול ונצואלה ואחר כך מול ניגריה בבירת בנגלדש, דאקה.
לכך ניתן להוסיף את ביקורה של סלטיק לפני כחודש באוסטרליה, חלק מהשוק האסייתי המורחב ואת הביקורים של נאני בסינגפור וססק פבארגס באינדונזיה במסגרת מסעות לקידום מוצרי הספונסרים שלהם.
מסתבר שלא מעט מעריצים ברחבי היבשת רוצים לראות את הכוכבים מאירופה שכן גופי השידור באסיה מוציאים 1.6 מיליארד דולר בשנה על זכויות השידור מהפרמייר ליג ועוד כשלושה מיליארד דולר על שאר שידורי הספורט מהעולם.
"מועדוני כדורגל הם מותגים לכל דבר", אמר סיימון תומפסון, ראש מחלקת מזרח אסיה בסוכנות השיווק הספורטיבית 'וורלד ספורט גרופ', בראיון בנושא ל'טיימס אוף אינדיה'. לדבריו, אסיה מהווה היום נתח מהשוק הגלובאלי וכולם רוצים נתח ממנה. מעמד הביניים באסיה גדל ומחפש מותגים גלובאליים, זאת מטרה מצויינת למועדונים".
גם מאמן צ'לסי הטרי, אנדרה וילאש בואש, התבטא בנושא לאחרונה. "זה חשוב עבור המועדון להתרחב לשוק האסיאתי ולכן חשוב לנו להופיע שם".