חרף החששות, האיומים והעובדה שלא כל הכרטיסים נמכרו עד כה, המונדיאל, שייפתח בעוד שלושה ימים, בדרך לשבור את כל שיאי ההכנסות. עד כה נרשמו למעלה ממיליארד דולר ממכירת זכויות שידור, חסויות והסכמי שיווק נוספים.
"בפעם הראשונה המחזור המסחרי השנתי יעבור את רף מיליארד הדולר", אמר נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, "השוק העולמי מאמין בדרום אפריקה".
בסך-הכל, בשלוש השנים האחרונות הסתכמו הכנסות פיפ"א מחסויות ב-1.6 מיליארד דולר, וזאת לעומת 584 מיליון דולר בין 1999 ל-2002. את השיפור מייחסים בפיפ"א לשינוי באסטרטגיה של הארגון בכל הקשור לגיוס חסויות וחלוקת הספונסריות לשלוש קטגוריות: ראשיות, משניות ומקומיות.
כל אחת משש הספונסריות הראשיות - קוקה קולה, יונדאי-קייה, ויזה, אדידס, סוני וחברת התעופה של האמירויות - משלמת לפיפ"א בין 24 ל-44 מיליון דולר בשנה.
ספונסריות משניות, כגון מקדונלדס, קסטרול ואנהאוזר-בוש, יצרנית 'באדוויזר', משלמות 10 עד 25 מיליון דולר בשנה. המאמצות המקומיות, חברות מובילות במדינה המארחת, העניקו לפיפ"א תשלומים בגובה 4.5 עד 7 מיליון דולר.
למרות הצהרותיו של בלאטר וגיוס הכספים המרשים, קברניטי פיפ"א ומארגני הטורניר הגדול בעולם אינם יכולים עדיין לנוח על זרי הדפנה. בפיפ"א מפעילים בימים אלה סוללה של עורכי דין במטרה להתמודד עם תעשיית הזיופים המשגשגת במדינה המארחת. עשרות מוצרים מזוייפים נמכרים בשווקים בדרא"פ במחירים זולים בהרבה מאלה המקוריים.
כך, מחזיק מפתחות אורגינלי עם הקמע הרשמי 'זאקומי' עולה 6.23 ליש"ט. כוס בירה רשמית ניתן להשיג במחיר 7.12 ליש"ט ומחיר בקבוק ספורטיבי מקורי הוא 4.45 ליש"ט. ספל זאקומי עולה 2.67 ליש"ט.
המוצרים המזוייפים, לעומת זאת, זולים במידה משמעותית: מסיכת זורו של נבחרת אנגליה עולה 53 פני למשל ואילו וו-ווזלה (הגרסה המקומית לזמבורה) לעדוד דרום אפריקה, ניתן להשיג במחיר של 1.78 ליש"ט בלבד.