חברת אדידס, יצרנית כדור המונדיאל מעורר המחלוקת "ג'בולאני" ואחת הספונסריות הראשיות של הגביע העולמי שהסתיים בחודש שעבר, מדווחת היום על נתונים כספיים משובחים במיוחד שהושגו בעקבות הטורניר.
לפי נתוני החברה, אדידס הציגה ברבעון השני של 2010, בין אפריל ליוני, רווח נקי של 129 מיליון יורו, וזאת בהשוואה לרווח של 9 מיליון יורו בלבד בתקופה המקבילה אשתקד, שהיתה אחת השנים הגרועות בתולדות החברה. מכירות אדידס ברבעון עלו בהתאמה ב-19 אחוז והסתכמו ב-2.92 מיליארד יורו.
החברה עמדה ביעד שהציבה לעצמה עבור מכירות מוצרים בזכות המונדיאל, כ-1.5 מיליארד יורו. כעת החברה מקווה לעמוד ביעד השנתי שלה, שיהווה גם שיא הכנסות עבור אדידס, 11 מיליארד דולר.
סיבה נוספת לשיפור האדיר ברווח, פרט להצלחה העסקית והשיווקית של המונדיאל, היא הפיחות ביורו לעומת המטבעות ברוב שאר חלקי העולם. כך למשל ברוסיה, אחד השווקים החזקים של אדידס, חל ייסוף ברובל לעומת היורו. זה גרם ליותר מזומנים לזרום לקופתה של ענקית מוצרי הספורט. כמו שכל כלכלן מתחיל יודע, פיחות במטבע מקומי טוב לייצוא.
מרטינה נוס, אנליסטית בכירה מהמבורג שבגרמניה, מדינת הבסיס של אדידס, אמרה לאתר הכלכלי 'בלומברג' כי "אדידס הרוויחה מאוד מהמונדיאל".
החברה אימצה את מספר הנבחרות הרב ביותר במונדיאל, 12, ביניהן האלופה ספרד, המארחת דרום אפריקה וכמובן גרמניה. מתחרתה הגדולה, נייקי האמריקנית, אימצה עשר נבחרות, כולל את ברזיל והפיינליסטית הולנד.
החברה הגרמנית דיווחה על עליה של 60 אחוז במכירות מוצרי הכדורגל בין אפריל לסוף יוני. נייקי הקדימה ומסרה למשקיעים כבר לפני מספר שבועות על גידול של 40 אחוז בהכנסות ממוצרי הכדורגל בחודשים שקדמו למונדיאל, מרץ עד סוף מאי.
בתחרות בין השתיים באימפריה העולה סין, מובילה בינתיים נייקי. למרות שאדידס מאמצת את הנבחרת הסינית, הכנסות החברה ביורו ירדו ב-16 אחוז לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, בעוד המתחרה האמריקנית גדלה בחודשים מרץ-מאי ב-12 אחוז במונחים דולריים.