התאחדות הכדורגל האנגלית בחיפוש אחר ספונסר לגביע הליגה (league cup), מפעל הגביע המשני בחשיבותו אחרי הגביע האנגלי (fa-cup). זאת לאחר שיצרנית הבירה 'מולסון קורס' החליטה שלא להאריך את ההתקשרות עם המפעל, שנקרא בעשור האחרון גביע קרלינג, על שם אחד ממותגי הבירה של החברה, מעבר לעונה הנוכחית.
מולסון קורס מסיימת בכך שיתוף פעולה בן 14 שנה, כאשר בין 1992 ל-2003 החסות ניתנה גם כן על ידי קונצרן הבירה, שבחרה במותג הבירה וורת'ינגטון.
בין השנים 1992 ל-1998 נקרא המפעל גביע קוקה קולה ובשנות ה-80 רבים ודאי זוכרים את גביע החלב, שקרא כך בשל אימוץ מצד מועצת החלב הבריטית.
בשנות ה-50 המאוחרות החל שימוש נרחב בזרקורים באיצטדיונים האנגלים, מה שאפשר קיום משחקים בשעות הערב באמצע השבוע גם בחורף. לפיכך הוא נוסד ב-1960 כטורניר לימי חול אותו קידמה ההתאחדות כמפעל בו כל המשחקים מנוהלים לאור הזרקורים.
בשנותיו הראשונות קבוצות רבות בחרו שלא להשתתף בגביע הליגה, הגרסה הבריטית לגביע הטוטו שלנו, שגם כונה לפעמים 'הגביע הקטן'. בשנות ה-70 עלתה קרנו של הטורניר בזכות העפלת הזוכה בו לגביע אופ"א. לפני עשר שנים החליטו באופ"א להפסיק לצ'פר את הזוכות בגביע הליגה בהעפלה אוטומטית למפעל האירופי, ששינה בינתיים את שמו לליגה האירופית, מה שפגע ביוקרת הגביע האנגלי הקטן בשנים האחרונות.
גרג קלארק, יו"ר ה'פוטבול ליג', האחראית על גביע הליגה מטעם ההתאחדות, אמר היום: "זאת פעם ראשונה לאחר 14 שנה שנפתחת האפשרות לעניק חסות לגביע ואנחנו מציעים לחברות פוטנציאל מסחרי ענק לחשיפת המותגים שלהם. הגידול בפופולאריות של הכדורגל האנגלי בבמה העולמית, שהביא לכך שגביע הליגה משודר במעל ל-150 מדינות, מוכיח שמדובר בחסות עם מאפיינים עולמיים".