אין זה סוד שכסף אינו מהווה בעיה עבור אמירות קטאר, שתארח את המונדיאל ב-2022. עם זאת, הסכומים שתוציא המדינה, הנחשבת למפגרת בכל הקשור לתשתיות כדורגל, בהחלט עשויים לגרום לזעזוע מסוים.
לפי דיווחים מהמפרץ, קטאר צפויה לצבור בחמש השנים הקרובות עודף תקציבי של 130 מיליארד דולר. 70 מיליארד מתוך הסכום הזה, יוקצה לשיפור תשתיות בנסיכות הגז והנפט, רובן בתחום התחבורה, כולל הקמת רכבת עילית, רכבת תחתית, נמל תעופה חדש ומשוכלל, שדרוג משמעותי של נמלי הים ובניית גשר שיאפשר מעבר יבשתי שיחבר את קטאר עם מדינת האי הקטנה, בחריין.
רק לשם סדר הגודל, תקציב מדינת ישראל לשנת 2011 יעמוד על 247 מיליארד שקלים, שהם 67.5 מיליארד דולר.
בנוסף מתכוונת קטאר להגדיל את מספר חדרי המלון ביותר מפי שניים, לבנות תשעה אצטדיונים חדשים ולשפץ שלושה קיימים.
בבנק הלאומי של קטאר הדגישו כי כל הפרוייקטים ימומנו על ידי הממשלה עצמה, מבלי להיעזר במשקיעים זרים. "אנחנו צופים שרוב המימון לפרוייקטים יגיע מהכנסות ממשאבי הגז והנפט", כך צוטט אנליסט מחברת האשראי S&P, לוק מרצ'נד, ב'אבו דאבי דיילי'.
קטאר היתה שיאנית הצמיחה ב-2010, כשכלכלת האמירות צמחה ב-16 אחוזים, יותר מכל מדינה באותה שנה. לקטאר רזרבות גדולות בתקציב בשל תפוקת הגז הטבעי, שהפכו אותה ליצואנית הגדולה בעולם של משאב חשוב זה. עתודות הגז הטבעי המוכחות של קטאר מהוות כ-15 אחוזים מעתודות הגז העולמיות. לפי הערכות, הכלכלה במדינת חצי האי הגובלת בסעודיה תצמח ב-20 אחוזים במהלך 2011.
יש להזכיר כי לאחרונה חתמו נציגים של השלטון הקטארי על חוזה חסות עם מועדון הכדורגל של ברצלונה, שיעשיר את קופת הקבוצה הקטאלונית ב-165 מיליון יורו בתמורה לחסות לחמש שנים.