פחות משבוע לפני אירוע הספורט של השנה בארה"ב, הסופרבול, השלימה רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS את מכירת זמן האוויר המוקדש לפרסומות במהלך המשחק.
המשחק יפגיש בלילה שבין ראשון לשני (שעון ישראל) את שתי הקבוצות הטובות ב-NFL - ניו אורלינס סיינטס ואינדיאנפוליס קולטס. למרות שהשפעות המשבר הכלכלי ובועת הנדל"ן שהתפוצצה, עדיין מורגשות בארה"ב, CBS לא הורידה מחירים למפרסמים ששילמו בין 2.5 ל-3 מיליון דולר על הפסקת פרסומת של 30 שניות.
בין היתר סגרה הרשת עם חברות שהחליטו לפרסם בפעם הראשונה במהלך הסופרבול, כגון 'קיה מוטורס אמריקה' וחברת שירות המידע KGB. מפרסמת חדשה נוספת בסופרבול היא הקבוצה הנוצרית-אנגליקנית 'Focus on the Family', עם פרסומת מעוררת מחלוקת נגד הפלות, בכיכובו של כוכב פוטבול המכללות טים טיבו.
החלטת CBS לשדר את הפרסומת של טיבו הובילה לשיח עקרוני בחברה האמריקאית בשבועות האחרונים ולוויכוחים בין ליברלים לשמרנים. במקביל, החליטה בשבוע שעבר רשת הטלוויזיה לדחות הצעת פרסום מאתר היכרויות להומוסקסואלים.
מייק שלדון, מנכ"ל משרד הפרסום מקליפורניה "לה דויטש", אחראי על יצירת פרסומות לסופרבול השנה לחברות כפולקסווגן וד"ר פפר. לדעתו הפרסומות השנה יהיו מעוררות מחלוקת במיוחד: “זה היה בעבר המשחק של אליפות הפוטבול, אחר כך הפך גם לחגיגת פרסומות ועכשיו הסופרבול הוא גם מיקרופון לאינטרסים מיוחדים. זה הפך להיות כל כך יותר גדול ממשחק פוטבול".
לצד ליבוי המחלוקות, שבתקופה זו בארה"ב של ברק אובמה מעדיפים לדבר עליהן ולהחליף דיעות במקום לטאטא מתחת לשטיח כבעבר, יש עדיין את אלה שלמרות העיסוק בנושאים מעוררי מחלוקת יותר מ-20 שנה, נותרו אהובים על מרבית תושבי אמריקה. מדובר במשפחת סימפסון כמובן.
במהלך הסופרבול תשודר פרסומת לסדרה המתארת את קורות תושביה הצהובים של העיירה ספרינגפילד. רשת פוקס, המשדרת את הסימפסונס, תתייחס למצב הכלכלי בסרטון הפרסומת לסדרה. בסרטון הקידום לסימפסונס, גביר העיירה, מיסטר ברנז, פושט את הרגל ובעקבות זאת מגיעים מעקלים ומחרימים את רכושו של הקשיש העשיר והמרושע.
לפי הערכות בתעשיית הפרסום בארה"ב, 200 מיליון דולר יושקעו על פרסומות בשידורי הסופרבול, סכום הכולל את הפרסומות במהלך משדרי ההכנה והסיכום למשחק.