חברת בואינג מתמודדת בחודשים האחרונים עם ביקורות מכל עבר בשל אירועים בטיחותיים שהתרחשו במטוסיה ובהם דלת שהתנתקה בזמן טיסה, ברגים רופפים וליקויים במערכות. לאחרונה הודיע גם מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, על פרישתו מהתפקיד בשל הכשלים החמורים.

כעת יוצא מנכ"ל ריינאייר, מייקל או'לירי, למתקפה חזיתית מול חברת המטוסים האמריקנית. בראיון ל-CNN אמר איש העסקים האירי: "בשנים 2022 ו-2023 מצאנו באופן קבוע דברים כמו מפתחות ברגים מתחת ללוחות הרצפה. בחלק מהמקרים היו חסרות ידיות מושבים ועוד דברים כאלה". א'ולירי הוסיף ואמר כי "למרות שהבעיות היו 'לא רציניות', זה מראה שבואינג לא שמה לב לפרטים ויש בעיות איכות". עוד בינואר, אמר א'ולירי כי "לא מקובל שיסופקו מטוסים שלא נבדקו ב-100 אחוז".

מייקל או'לירי מנכ"ל ריינאייר (צילום: Pier Marco Tacca, getty images)
אומר שגילה שיבושים במטוסי בואינג. מנכ"ל ריינאייר, מייקל א'ולירי | צילום: Pier Marco Tacca, getty images

ריינאייר בעצמה נתונה כבר תקופה ארוכה לביקורות מצד לקוחות ונחשבת "לילד הרע" של עולם התעופה, וכך גם המנכ"ל שלה א'ולירי. ההתקפה של ריינאייר כנראה נועדה לייצר לחץ על בואינג שנמצאת בפיקוח מוגבר של מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב (FAA) וכתוצאה מכך אספקת מטוסים שהוזמנו מתעכבת.

ריינאייר היא הלקוחה האירופית הגדולה ביותר של בואינג, ולאחרונה היא הזמינה 57 מטוסים, ובמקום זאת היא צפויה לקבל 40. המשמעות היא שחברת התעופה תיאלץ להתמודד עם הרבה פחות מטוסים בעונת הקיץ, מה שעלול להוביל אותה להפסדים חמורים ושינוי של לוחות זמנים. בנוסף לכך ריינאייר תצטרך לשנות קווים ובהם גם טיסות מעבר.

בין הנושאים שבהם א'ולירי דן גם הבעיות שהתרחשו לדעתו במקביל להגברת הייצור של בואינג לאחר ההאטה בהתפשטות הקורונה. או'לירי מאמין שהדבר הביא לירידה בתקני בקרת האיכות של בואינג. לגבי עזיבתו של מנכ"ל בואינג קלהון אמר א'ולירי כי בריינאייר "מברכים על השינויים הדרושים בדחיפות".