נוח קגן הוא אחד מהעובדים הראשונים של פייסבוק, ליתר דיוק העובד ה-30, ובין הראשונים שפוטרו ע"י מארק צוקרברג בכבודו ובעצמו. מאז שהוא פוטר הוא כתב ספר על מה הוא למד מהניסיון וכיצד הצליח להתגבר על הפיטורים ולהקים חברה גדולה משלו. השבוע הוא פרסם שרשור טוויטר ארוך עם כמה מסקנות שהוא למד מהעבודה ישירות תחת ילד הזהב של תעשיית הטק.

קגן הצטרף לפייסבוק כמנהל מוצר ב-2005, באותה שנה שצוקרברג נשר מאוניברסיטת הרווארד כדי לנהל את החברה במשרה מלאה. אם יש משהו שאפשר ללמוד מהשרשור של קגן, זה שלצוקרברג היה כבר אז מושג די מגובש לגבי מה צריך להיות סגנון הניהול שלו.

מייסד פייסבוק, אמר קגן, היה מקובע מאוד בגיוס "עובדים ברמה הגבוהה ביותר" שיעבדו עבורו בפייסבוק כבר מהימים הראשונים. "מארק היה שוכר רק אנשים שהוא ישמח לעבוד עבורם", כתב קגן. "אפילו צוות תמיכת הלקוחות שלנו היה מלא באנשים עם דוקטורט של הרווארד".

למעשה, הקיבעון של צוקרברג בשמירה על מאגר כישרונות, פירושו שהוא מיהר גם להפיל את אלה שנפלו מתחת לציפיות שלו. "תשכור אותם מהר יותר, פטר אותם מהר יותר", אמר קגן על הגישה של צוקרברג לניהול כישרונות. "הבוס שלי פוטר ביום שהתחלתי. הבוס הבא שלי פוטר חודש לאחר מכן. אני פוטרתי בתוך 9 חודשים", המשיך קגן, "מארק היה אובססיבי לגבי השארת העובדים הטובים בלבד".

נראה שצוקרברג ממשיך באותה גישה גם 20 שנה אחרי שהתחיל, וגם במטא (חברת האם של פייסבוק) הוא ממשיך להעסיק את הטובים ביותר. בנובמבר 2022 פיטרה מטא יותר מ-11,000 עובדים, כאשר צוקרברג אמר חודשים ספורים לאחר מכן ש-2023 תהיה "שנה של התייעלות" עבור החברה.

במסגרת השרשור, קגן גם מגלה לא מעט סודות על מוסר העבודה של צוקרברג, למשל: "בפייסבוק זה היה נורמלי לעבוד יותר מ-12 שעות ביום. הוצאנו פיצ'רים חדשים כל הזמן. כסטארטאפ, היתרון הגדול ביותר שלך מול חברות ענק הוא המהירות". בציוץ נוסף הוא מגלה על המייל שקיבל באמצע הלילה מהבוס: "אני זוכר שמארק שלח לי אימייל ב-3 לפנות בוקר ואמר לי שפספסתי נקודה באחד המסמכים. נקודה(!!). מארק הציב עבורנו סטנדרט גבוה של מצוינות. זה היה מאתגר, אבל גם מתגמל". 

צוקרברג גם התעקש שהלקוחות שלו (אנחנו) הם בני אדם ולא רק משתמשים. למעשה, קגן מגלה שצוקרברג היה צועק עליהם אם היו משתמשים במונח יוזרים: "הם בני אנוש, מאחורי השם משתמש והאימייל יש בן אדם", הוא הפציר בהם. 

נוח קגן, כפי שהשם מרמז, יהודי גם הוא, ומאז ה-7.10 גם הוא מנסה לעזור עם הסברה לטובת ישראל. 3 ימים לאחר הטבח הנורא הוא צייץ: "המצב הנורא הזה הוא תזכורת נהדרת למה שבאמת חשוב בחיים. לא עוקבים. לא עצות על עסקים. זה שכל אחד ברחבי העולם יהיה מסוגל לחיות בשלום". בעקבות אותו ציוץ ועוד כמה בנושא, קגן קיבל כמה תגובות זועמות מתומכי פלסטינים שונים שהחליטו להפסיק לעקוב אחריו.