התקלה שעצבנה את לקוחות בנק הפועלים (צילום: חדשות)
על פי התביעה, הבנק לא העביר מידע אמין וברור ביחס למהות התקלה | צילום: חדשות

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה היום (ב') בקשה לאשר תביעה ייצוגית בסך כ-44.5 מיליון שקל כנגד בנק הפועלים בשל קריסת מערכת המחשוב של הבנק. מערכת המחשוב קרסה בשעות הלילה של מוצ"ש ה-22 בנובמבר, ובעקבות כך הושבתה כמעט כליל כל פעילות הבנק.

בתביעה שהגישו לקוחות של הבנק - 5 אזרחים וחברה אחת - נטען כי בעקבות הקריסה הלקוחות לא יכלו לבצע כל פעילות, וכי הבנק לא העביר מידע אמין וברור ביחס למהות התקלה ולא נתן פתרונות סבירים ומענה לצורכי הלקוחות.

בנוסף נטען, באמצעות עוה"ד אסף ויעקב פינק וטל ליפר, כי באתר הבנק התפרסמה הודעה, שהשתנתה מדי פעם, ובה מידע שגוי ובלתי מדויק לגבי אפשרות הפעולה. התובעים טוענים, כי למרות שחובותיו של הבנק לספק שירותים לציבור וללקוחות, הוא לא עשה את הפעולות הבסיסיות כדי להביא לידיעת הלקוחות את חומרת התקלה.

לדברי התובעים, הבנק הטעה את הציבור הטעיה חמורה, כאשר כבר ביום שני בבוקר (24.11) הודיע למפקח על הבנקים ולציבור כי התקלה תוקנה, וכי הציבור יקבל שירותים מסוימים באתר האינטרנט ובסניפים - ולאחר מכן בקרוב את מלוא השירותים. זאת, למרות שבפועל הבנק לא תיפקד 3 ימים, ולאחר מכן תיפקד תפקוד חלקי במשך השבוע, אך המשיך לגבות עמלות שונות. "הבנק החזיק את הציבור כשבוי ונתון לחסדיו הבלעדיים במשך ימי הקריסה", נטען.

התובעים מבקשים מבית המשפט לחייב את הבנק לפצות ציבור של למעלה ממיליון לקוחות בגין הזמן שגזל מהם בזמן הקריסה; עוגמת הנפש; רשלנות; והטעיה מכוונת ממסירת מידע שגוי וחלקי במהלך הקריסה. כמו כן, מבקשים התובעים לחייב את הבנק לזכות את הלקוחות על עמלות הניהול, עמלות הקצבת האשראי, עמלות שימוש בכרטיסים בנקאיים ועמלות שמירת ניירות ערך במהלך ימי הקריסה.